Fandom

Sonic Wiki

Szmaragdy Sol

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Szmaragdy Sol (ソルエメラルド Soru Emerarudo?) – siedem klejnotów, zawierających w sobie potężną energię. Pochodzą z Wymiaru Sol i są odpowiednikami Szmaragdów Chaosu. Występują w barwach: ciemnoniebieski, jasnoniebieski, żółty, czerwony, zielony, fioletowy i szary. Szmaragdy Sol znane są w swoim wymiarze jako największe skarby. Wszelkiej maści bohaterowie i złoczyńcy pragną je zdobyć, niekoniecznie w szlachetnych celach. Strażniczką szmaragdów jest kotka Blaze.

W grach Sonic Rush i Sonic Rush Adventure pełnią rolę podobną do Szmaragdów Chaosu. Gracz nie zdobywa ich na specjalnych poziomach, a wraz z postępem fabuły, czy też po ukończeniu dodatkowych misji.

Opis Edytuj

Szmaragdy Sol dysponują podobnymi umiejętnościami co Szmaragdy Chaosu. Płynie w nich moc podobna do Energii Chaosu, ale oparta na ogniu. Pozwala zamienić myśli posiadacza w potęgę.

Szmaragdy Sol mogą być wykorzystane do dokonywania super transformacji, zasilania maszyn i żywych istot, a nawet do podróży między wymiarami. To ostatnie jest najprawdopodobniej spowodowane tym, że Szmaragdy Sol i Szmaragdy Chaosu działają na siebie jak magnesy: mogą się wzajemnie przyciągać i odpychać. Jeśli wpadną w niewłaściwe ręce, można je wykorzystać do zniszczenia Wymiaru Sol, a nawet i równoległego z nim świata Sonica.

Podobnie jak Szmaragdy Chaosu, Szmaragdy Sol mogą być pozbawione swojej energii. Stają się wtedy zwykłymi klejnotami bez mocy. Jedynym znanym dotąd sposobem na przywrócenie ich mocy jest napełnienie ich pozytywnymi uczuciami, płynącymi z przyjaźni.

Historia Edytuj

Sonic Rush Edytuj

Szmaragdy Sol po raz pierwszy pojawiają się w grze Sonic Rush. W przeciwieństwie do Szmaragdów Chaosu, gracz zdobywa je pokonując każdego z bossów jako Blaze, a nie na specjalnych poziomach.

Sol Emerald sprites.png

W trakcie wydarzeń z gry, Doktor Eggman nawiązuje kontakt z Wymiarem Sol. Razem z pochodzącym z niego Eggmanem Nega ustalają plan połączenia dwóch wymiarów i wybudowania w nich Imperium Eggmana. Blaze zostaje niespodziewanie odseparowana od Szmaragdów Sol i budzi się w świecie Sonica, niedaleko Night Carnival. Spotyka tam Eggmana i dowiaduje się, że doktor ukradł wszystkie Szmaragdy Sol i planuje je wykorzystać w swoich planach.

Blaze odzyskuje kolejno Szmaragdy Sol od Eggmana, pokonując go w licznych pojedynkach. Pod koniec gry, Eggman i Eggman Nega ogłuszają Blaze, sterując swoim Egg Salamanderem i odbierają Szmaragdy Sol. Następnie wysysają z nich energię i planują z jej pomocą rozszerzyć szczelinę międzywymiarową. Blaze, z pomocą Sonica i jego przyjaciół, przywraca Szmaragdom Sol energię i odkrywa ich prawdziwą moc. Następnie, wykorzystując Szmaragdy Sol, dokonuje transformacji w Burning Blaze, a Sonic analogicznie za pomocą Szmaragdów Chaosu transformuje się w Super Sonica, ostatecznie pokonując doktorów.

Sonic Rush Adventure Edytuj

Sonic i Blaze transformacja .png

Transformacja Sonica i Blaze

Szmaragdy Sol ponownie może zdobyć Blaze. W przeciwieństwie do Szmaragdów Chaosu, które są zdobywane na specjalnych poziomach, gracz musi ukończyć siedem misji związanych ze zdobywaniem Szmaragdów Sol. Aby je odblokować, gracz musi odkryć, a następnie ukończyć poziomy na wszystkich Ukrytych Wyspach. Misje te polegają zazwyczaj na stoczeniu ponownej, ale tym razem trudniejszej, walki z danym bossem.

W epilogu gry, Blaze za pomocą Szmaragdów Sol transformuje się w Burning Blaze, a analogicznie Sonic wykorzystuje Szmaragdy Chaosu do transformacji w Super Sonica, a w celu ponownego pokonania Eggmana i Eggmana Nega, pilotujących tym razem Egg Wizarda.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Szmaragdów Sol pochodzi od łacińskiego słowa sol, które oznacza słońce.
  • Szmaragdy Sol posiadają te same barwy co Szmaragdy Chaosu.
ved
Sonic Rush
ved
Sonic Rush Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki