FANDOM

Szybowanie (滑空 Kakkū?) znany jako Mid-Air Glide (滑空飛行 Kakkūhikō?, właśc. Glide Flight), Power Glide lub Gliding Jump – zdolność wykorzystywana przez Knucklesa w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog, będąca również jego najbardziej rozpoznawalną umiejętnością. Po raz pierwszy ukazała się w grze Sonic & Knuckles.

Opis Edytuj

Pomimo swojej nazwy, szybowanie nie służy Knucklesowi do unoszenia się w powietrzu na stałej wysokości, lecz raczej do kontrolowania spadku. Poza kolczatką z umiejętności korzystały także inne postacie, takie jak np. Rouge.

Aby wykonać szybowanie, gracz musi podskoczyć i wcisnąć przycisk skoku podczas znajdowania się w powietrzu i trzymać go. To samo można uczynić podczas spadania, klikając w powietrzu dwukrotnie przycisk skoku i trzymając go. W trakcie szybowania, postać wyciąga swoje ręce do przodu, prostuje nogi i w aerodynamicznej pozycji poziomej szybuje w powietrzu, powoli opadając. Gracz może kontrolować kierunek ruchu podczas szybowania. Aby zakończyć szybowanie, gracz musi wylądować na ziemi, lub puścić przycisk skoku.

W trakcie lotu, możliwe jest również zadawanie obrażeń przeciwnikom. Szybowanie przydaje się również przy wspinaniu się na ściany, ponieważ gracz może wlecieć na ścianę i wbić się do niej.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria