Fandom

Sonic Wiki

Takashi Iizuka

2823strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij
Takashi Iizuka (jap. 飯塚 隆 Iizuka Takashi; urodzony w 1970 roku w Japonii) - jest japońskim reżyserem, projektantem i producentem gier, projektantem poziomów, scenarzystą i głównym szefem Sonic Team.

Wczesna kariera Edytuj

Jego pierwsza współpraca z Sega opierała się na pracy z STI przy produkcji gry Sonic 3 i Knuckles jako projektant. Później pomagał nadzorować grę Traveller's Tales wraz z rozwojem gry Sonic R. W Japonii był głównym projektantem gry Nights into Dreams. Był też reżyserem oraz projektantem gry i postaci do Sonic Adventure (to był jego pomysł na pełnienie roli w rozwoju gier z Soniciem).

Sega Studio USA Edytuj

W 1999 roku, razem z niewielką grupką pracowników z Sonic Team przenieśli się do San Francisco w USA, żeby ustanowić Sega Studio USA. Tam w USA, jego zespół pracował na międzynarodowym wydaniu gry Sonic Adventure. Potem jego zespół zaczął rozwijać swoje własne gry, gdzie Iizuka pełnił funkcję reżysera i głównego projektanta do takich gier, jak: Sonic Adventure 2, Sonic Heroes, Shadow the Hedgehog i Nights: Journey of Dreams. W celu dalszego poszerzenia odwołania Sonica do rynków zachodnich, Iizuka dał zachodniemu deweloperowi, Backbone Entertainment, szansę na rozwijanie tytułów do gier z Soniciem (Sonic Rivals i Sonic Rivals 2) pod nadzorem swojego zespołu dla konsoli PSP.

Obecnie Edytuj

W 2008 roku, amerykański oddział firmy Sega, Sega Studio USA, wróciła z powrotem do Sonic Team w Japonii. Obecnie Iizuka jest szefem Sonic Team, a od 2010 roku jest uznawany za producenta wszystkich najważniejszych tytułów gier serii Sonic the Hedgehog.

Produkcja Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki