FANDOM

Takashi Iizuka (飯塚隆 Īizuka takashi?) – główny producent, kierownik i projektant w zespole Sonic Team. Początkowo pracował z Hirokazu Yasuharą jako jeden z głównych projektantów gry Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles. Szybko przeszedł do prac nad grami NiGHTS into Dreams i Sonic R. Był głównym pomysłodawcą gry Sonic Adventure - trzeciej trójwymiarowej próby osadzenia serii Sonic the Hedgehog w 3D. Po sukcesie gry Iizuka przeniósł się do USA, gdzie razem z kilkoma pracownikami Sonic Teamu rozpoczął prace nad Sonic Adventure 2 i NiGHTS: Journey of Dreams.

Do 2008 roku Takashi Iizuka był głową oddziału Sonic Team w Ameryce, znanego jako Sega Studio USA. Później zespół ponownie stał się częścią japońskiego oddziału. Od 2008 roku Iizuka jest kierownikiem całego zespołu Sonic Team.

Kariera Edytuj

Wczesna kariera Edytuj

Takashi Iizuka podjął pierwszą współpracę z firmą Sega w 1994 roku, podczas prac nad Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles. Pracował jako projektant. Później sprawował nadzór nad studiem Traveller's Tales, które produkowało grę Sonic R. Był głównym pomysłodawcą gry Sonic Adventure, wydanej po raz pierwszy w Japonii w 1998 roku, a rok później w pozostałych krajach. Takashi Iizuka zasugerował, że nowa gra z serii powinna być zrobiona w stylu RPG/role-play'a. Aby lepiej odwzorować otoczenie gry, składające się z dżungli i starożytnych ruin, zespół Sonic Team udał się w podróż po Ameryce Środkowej i Południowej. Po powrocie do Japonii, pełni entuzjazmu członkowie Sonic Team rozpoczęli proces tworzenia gry.

Sega Studio USA Edytuj

Po sukcesie Sonic Adventure w 1999 roku, Takashi Iizuka i kilku członków Sonic Team przeniosło się do San Francisco, aby stworzyć Sonic Team USA. Miało to na celu pozyskać nowych fanów na zachodnim rynku. Sonic Team USA zajęli się produkcją nowych gier. Takashi Iizuka odgrywał główną rolę podczas produkcji gier takich jak: Sonic Adventure 2, Sonic Heroes i Shadow the Hedgehog. Pozwolił również firmie Backbone Entertainment spróbować swoich sił w produkcji gier z serii Sonic the Hedgehog. Z tej współpracy powstały dwie gry na konsolę PlayStation Portable: Sonic Rivals i Sonic Rivals 2.

Obecnie Edytuj

NakaIizuka-25lecie.png

Takashi Iizuka i Yuji Naka w 2016 roku

W 2008 roku Sonic Team USA ponownie stał się częścią japońskiego oddziału. Od 2008 roku Iizuka jest kierownikiem całego zespołu Sonic Team. Wniósł bardzo dużo swojej pracy w gry Sonic the Hedgehog 4 i Sonic Colors; znacznie mniejszy w gry z serii Storybook. W 2009 roku Takashi Iizuka zainicjował produkcję Sonic Generations, po tym jak zdał sobie sprawę z tego że seria nie ma zapowiedzianej gry na swoje 20 urodziny. Obecnie Iizuka prowadzi pracę nad grą Sonic Forces, która ma zostać wydana pod koniec 2017 roku. Udzielał odpowiedzi na temat dalszego kierunku

Historia produkcji Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ulubiona postać Takashiego Iizuki to Shadow the Hedgehog.[1]
  • Nawet Takashi Iizuka nie wie gdzie Sonic trzyma swoje pierścienie.[2]
  • W jednym z wywiadów, Takashi Iizuka powiedział że fabuła gier z serii Sonic the Hedgehog rozgrywa się pomiędzy dwoma światami: jeden zamieszkują ludzie, a drugi jest pozbawiony ludzkości.
  • 12 lat po premierze drugiego pilota serialu Sonic X Yuji Naka udzielił fanom odpowiedzi na temat tego kim był tajemniczy Nazo.[3]
  • W jednym z wywiadów Takashi Iizuka powiedział że postacie z Team Chaotix w Sonic Heroes zostały utworzone jako nowe, ignorując wydarzenia z Knuckles' Chaotix. Jednak później zasugerował że wydarzenia z Knuckles' Chaotix były kanoniczne.
  • Takashi Ilzuka potwierdził na imprezie Sonic Boom 2013, że połowa Księżyca, którą Eggman wysadził w grze Sonic Adventure 2, wciąż jest zniszczona, ale od Sonic Heroes gracz patrzy na jego niezniszczoną stronę.

Przypisy Edytuj

  1. http://toucharcade.com/2015/06/30/an-interview-with-sonic-teams-takashi-iizuka-about-sonic-runners/
  2. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2016/06/23/sonic-the-hedgehog-burning-questions-iizuka.aspx
  3. http://soahcity.com/2015/09/03/nazo-confirmed-to-be-super-sonic-alternative-by-takashi-iizuka/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki