FANDOM

Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule mogą się diametralnie zmienić!
Prosimy nie dodawać spekulacji do artykułu i każdą możliwą informację poprzeć przypisem.
Cudzy1 Speed up. Gear Up. Team Racing at Sonic Speed! Cudzy2
Slogan

Team Sonic Racing – gra wyścigowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez Sumo Digital, a wydana przez Segę. Premiera planowana była na grudzień 2018, lecz została przesunięta na maj 2019. Zostanie wydana na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, oraz na PC za pośrednictwem Steam.

Produkcja Edytuj

Team Sonic Racing teaser

Pierwsza zapowiedź Team Sonic Racing

Team Sonic Racing zapowiedziano po raz pierwszy 16 marca 2018 roku, na panelu w trakcie SXSW. Wówczas ukazano jedynie krótki film z przyciemnionym logo gry, któremu towarzyszyły ujęcia samochodu i odgłosy motocykla. Potwierdzono również, że gra nie będzie sequelem żadnej z poprzednich. Między 29, a 30 maja pierwsze szczegółowe informacje o grze zostały ujawnione. 25 października 2018 roku ogłoszono, że premiera gry została opóźniona na 21 maja 2019 roku.

Rozgrywka Edytuj

Team Sonic Racing to gra wyścigowa, w której gracze rywalizują między sobą w wieloosobowych wyścigach. Podobnie jak w Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed gracze mogą zbierać podczas wyścigów power-upy, które pozwalają im eliminować oponentów, albo wyprzedzać ich. Niektóre z nich zawierają czternaście różnych mocy Wispów, które można wykorzystać zarówno ofensywnie, jak i defensywnie. Po użyciu Wispów gracz wystrzeliwuje Moc Koloru odpowiadającą danemu Wispowi (np. wykorzystanie Niebieskiego Wispa zrzuca na trasę Blue Cube, Pomarańczowego Wispa wystrzeliwuje Orange Rocket, Biały Wisp zapewnia przyspieszenie itd.). Poza power-upami, prędkość można uzyskać z driftowania, wykonywania przewrotów w powietrzu, lub paneli przyspieszających.

Gracze mogą dostosowywać swój styl wyścigu. Postaci posiadają własny typ umiejętności. Mogą należeć do Szybkości, Techniki, lub Siły. Postacie Szybkości posiadają największą prędkość w grze i mogą skorzystać z defensywnego Radical Burst po długim drifcie. Postacie Techniki mogą wykonywać ostrzejsze zakręty, a także przez ograniczony czas mogą nie zwalniać jeśli wyjadą poza trasę. Postacie Siły posiadają dostęp do dodatkowych Wispów i są w stanie przebijać się przez konkretne przeszkody bez żadnych utrudnień. Gra posiada możliwość zmieniania pojazdów, w celu dostosowania ich sterowania, oraz wyglądu. Każda z postaci posiada 9 części do wyboru, co daje razem 135 części w całej grze.

Team Sonic Racing wspiera zarówno lokalną kooperację, jak i tryb wieloosobowy. Nie możliwa jest jednak rozgrywka graczy na różnych konsolach. W grze pojawia się 15 postaci, a w wyścigu będzie mogło udział wziąć maksymalnie 12. Tryb wieloosobowy na jednym urządzeniu dzieli ekran na 4 części dla każdego z graczy. Pojawiają się także różne tryby wyścigów online i offline, Grand Prix Mode, Exhibition Mode, Time Trial i Team Adventure Mode. Tryb przygodowy w grze zawiera unikalną historię, w której gracze zostają wprowadzeni do podstaw gry i postaci.

Gracze mogą ścigać się między sobą, lub jako drużyna. W drugim przypadku, gracze mogą ze sobą współpracować aby zwyciężyć w wyścigu, dzieląc się power-upami i przyspieszeniami. Gracze z tej samej drużyny mogą także wykonywać różne ataki drużynowe, aby wspierać sojuszników i eliminować rywali. W grze pojawiają się specjalne umiejętności, znane jako "Team Ultimates". Po zapełnieniu się Ultimate Meter, gracze mogą aktywować spore przyspieszenie, które pozwala im przebijać się przez innych zawodników. Zawodnicy trafieni przez Team Ultimate mogą stracić kontrolę nad swoim pojazdem na pewien czas. Po zakończonym wyścigu każdy zawodnik otrzymuje punkty oparte na jego pozycji: im większa jest pozycja, tym więcej punktów jest przyznawanych. Wygrywa ta drużyna, która uzyska łącznie najwięcej punktów.

Postacie Edytuj

Grywalne postacie Edytuj

Prawdopodobnie grywalne Edytuj

Inne postacie Edytuj

Trasy Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Ścieżkę dźwiękowa do gry komponuje Jun Senoue, twórca piosenek i przewodni gitarzysta zespołu Crush 40, który miał swój udział w wielu poprzednich grach z serii. Tematem przewodnim gry jest piosenka Green Light Ride, w wykonaniu Johnny'ego Gioeli.

Ciekawostki Edytuj

  • Litera R pojawiająca się w logo gry przypomina tą z logo gry Sonic R.
  • Pojazd Tailsa przypomina jego gokart z Sonic Adventure 2.
  • Jest to pierwsza od 2009 gra, w której pojawia się oryginalna piosenka zespołu Crush 40.
  • Na trasie Wispów pojawia się wiele billboardów:
    • Reklama Chao in Space 3D,
    • Reklamy samochodu The Tailgator, przypominającego kolorystycznie krokodyla Vectora.
    • Reklama Eggman Industries, promująca pracę ku czystszemu, bezpieczniejszemu światu.
    • Billboardy odświeżacza powietrza z Soniciem, odnoszące się do jego pierwszego występu cameo w Rad Mobile.
  • Jest to druga gra z serii, która jest po polsku, pierwszą była Sonic Forces.