Cudzy1 CRITICAL SYSTEMS FAILURE! Repeat, CRITICAL SYSTEMS FAILURE! All attraction access is temporarily suspended. Please evacuate the park via the emergency exit ahead. THIS IS ALL YOUR FAULT!!! Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Colors
Terminal Velocity (ターミナルベロシティ Tāminaru Beroshiti?) – siódmy i finałowy poziom w grze Sonic Colors. Rozgrywa się na wielkiej metalowej konstrukcji, łączącej Niesamowity Międzygwiezdny Park Rozrywki Doktora Eggmana z Ziemią.

Opis Edytuj

W wersji na Wii Terminal Velocity składa się z dwóch aktów i bossa. W wersji na Nintendo DS posiada tylko akt z bossem. Park rozrywki Eggmana jest powoli wchłaniany przez czarną dziurę energii Hyper-go-on. Sonic i Tails muszą jak najszybciej uciec na Ziemię, przez metalowy most między parkiem, a planetą.

Akt 1 Edytuj

Na początku aktu 1, gdy gracz będzie biec, zaczną go atakować Aero-Chasery, strzelające laserami w dany tor. Za pomocą Quick Stepu gracz musi unikać ich ataków. Gdy sekcja ta skończy się, Sonic zeskoczy na przeciwległy most. Wtedy od tyłu zaczną za nim jechać Motobugi, które można zniszczyć Boostem lub Quick Stepem. Pod koniec dołączy się Big Chaser, który będzie strzelał laserami, a także uderzał swoimi pięściami. Gdy gracz mu ucieknie, akt zakończy się.

Akt 2 Edytuj

Akt drugi rozgrywany jest po zakończeniu walki z bossem i trwa około 32 sekundy. Sonic musi uciekać przed zbliżającą się czarną dziurą, która zasysa niektóre fragmenty trasy. Gracz musi uważać, aby nie wpaść do przepaści, skacząc nad wyrwanymi fragmentami. Pod koniec poziomu czarna dziura pochłania Sonica. Jeż zostaje jednak uratowany przez Wispy, które dostarczają go na Ziemię.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Ranga S 12

800000
Ranga A 19

650000
Ranga B 12

500000
Ranga C 11

300000
Ranga D 5

0

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Nega-Wisp Armor

Wii Edytuj

Nega-Wisp Armor

Nega-Wisp Armor w wersji na Wii

W wersji na Wii gracz walczy z Nega-Wisp Armorem - robotem Eggmana zasilanym przez moc wszystkich Wispów. Jego ataki powiązane są z różnymi mocami kolorów. Cyan Laser pozwala mu strzelać laserami, Pink Spikes pluć kolcami, a Blue Cube rozkładać kwadratowe przeszkody. Nega-Wisp Armor może także łączyc moc Blue Cube z Cyan Laser, tworząc wiązkę laserową odbijającą się od kwadratów. Aby pokonać bossa, gracz musi poczekać aż skończy on swoje ataki. Wtedy będzie można wskoczyć po jego macce do kokpitu. Z każdym zadanym uderzeniem boss wypuszcza jednego z Wispów. Gdy gracz uratuje wszystkie, możliwe będzie wykonanie Final Color Blaster.

Nintendo DS Edytuj

Nega Wisp Armor DS

Nega-Wisp Armor w wersji na Nintendo DS

W wersji na Nintendo DS walka również toczy się z Nega-Wisp Armorem, ale zaczyna się nieco inaczej. Na początku gracz ucieka przed robotem przez Terminal Velocity. Musi wtedy omijać różne przeszkody, a także korzystać z paneli przyspieszających. Walka przenosi się następnie na spadającą platformę. Nega-Wisp Armor wykorzystuje tutaj Moce Kolorów wszystkich Wispów z wersji na Nintendo DS. Red Burst pozwala mu pluć ogniem, Orange Rocket wystrzeliwać rakiety spod platformy, Cyan Laser pluć laserowymi pociskami, Yellow Drill zmienia jego ogon w zabójczy świder, a Violet Void pozwala wytworzyć czarną dziurę zasysającą gracza do środka. Każdy atak może być skierowany przeciwko bossowi, co pozwoli uratować konkretnego Wispa. Gdy gracz uratuje wszystkie, możliwe będzie wykonanie Final Color Blaster.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Terminal Velocity - Akt 1
Terminal Velocity - Akt 2
Terminal Velocity - Nintendo DS

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Terminal Velocity to jedyny poziom w Sonic Colors, w którym walka z bossem ma miejsce przed aktem.
  • Akt 2 jest najkrótszym aktem w całej grze, a także jedynym na którym nie pojawiają się żadni przeciwnicy.
  • Na mapie Terminal Velocity znajdują się białe Egg Pawny, które prawdopodobnie zostały zaprojektowane w ten sposób na potrzeby tego poziomu. Normalnie gracz nie spotyka ich jednak w trakcie rozgrywki. Można się do nich dostać, wykorzystując moonjump i bieg do tyłu.
  • W Terminal Velocity nie pojawiają się żadne ogłoszenia Eggmana, poza jednym w przerywniku po pokonaniu Nega-Wisp Armora. Brzmi ono Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park, you can feel comfortable knowing your safety is our number one priority, co Eggman ironicznie słyszy tuż przed wessaniem do czarnej dziury.
  • Jest to jedyny poziom w Sonic Colors, w którym nie pojawiają się sekcje 2D, punkty kontrolne, ani czerwone pierścienie.
  • Czarna dziura energii Hyper-go-on była jedyną rzeczą ścigającą Sonica, przed którą nie mógł uciec.