Fandom

Sonic Wiki

The ARK

2636stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Shadow the Hedgehog (gra)
The ARK (Dark)

Następny poziom >>

Shadow the Hedgehog (gra)
The ARK (Normal)

Następny poziom >>

The ARK – jeden z pięciu możliwych do wyboru piątych poziomów w grze Shadow the Hedgehog. Gracz może się na niego dostać po wykonaniu misji Dark w Central City, lub misji Dark w The Doom.

Historia Edytuj

Black Doom teleportuje siebie razem z Shadowem w kosmos. Przywódca kosmitów zamierza zdobyć Kosmiczną Kolonię ARK i wykorzystać znajdującą się w niej Armatę Zaćmienia do zaatakowania Ziemi. Jednak najpierw będzie musiał przebić się przez systemy obronne stacji kosmicznej i broniące ją siły GUN.

Opis Edytuj

Akcja poziomu rozgrywa się na zewnątrz Kosmicznej Kolonii ARK. Po ostatnich wydarzeniach do jakich doszło na stacji, zewnętrzna część mocno ucierpiała. W przestrzeni kosmicznej unoszą się fragmenty rozerwanych metalowych dróg kolonii, które stanowią przeszkody dla gracza. Mimo to, dookoła działają systemy obronne kolonii, które generują bariery ochronne, a także można tu spotkać działa chroniące kolonię i strzelające do intruzów.

Gracz rozpoczyna w małym tunelu, przypominającym ten z poziomu Final Rush. Na jego końcu znajduje się Black Volt, elitarny Black Hawk, którego gracz może dosiąść i lecieć na jego grzbiecie dookoła kolonii. Poziom opiera się głównie na lataniu dookoła kosmicznej stacji. Gracz może w dowolnym momencie zsiąść z grzbietu latającego potwora. Należy jednak uważać, aby wylądować na jednej z metalowych platform i nie spaść w przestrzeń kosmiczną. Poszczególne punkty kontrolne znajdują się na metalowych platformach. Obok punktów zazwyczaj znajduje się jeden Black Volt, którego gracz może dosiąść w wypadku utracenia poprzedniego.

Kolonia chroniona jest przez jej systemy obronne, unoszące się w przestrzeni kosmicznej zielone mechanizmy w kształcie piramid. Generują one w pobliżu kwadratowe bariery. Mogą być one wysadzone, ale wymaga to zadania im wielu ciosów. Bariery blokują gracza lub zadają obrażenia jeśli wleci w nie Black Volt. Zniszczenie systemów obronnych wyłącza wszystkie pobliskie bariery. Zniszczenie 4 systemów obronnych jest wymagane do ukończenia misji Dark. Gracz może również zdecydować się dostać do wnętrza kosmicznej stacji, zostawiając systemy obronne w spokoju.

Klucze Edytuj

  1. Pierwszy klucz – klucz znajduje się w korytarzu na początku poziomu, tuż za graczem.
  2. Drugi klucz – po ominięciu szwadronu robotów GUN, na położonych dalej platformach znajduje się klucz.
  3. Trzeci klucz – po tym jak Shadow wyleci z tunelu z energię, napotka na swojej drodze unoszącą się w powietrzu platformę po lewej stronie. Pod nią znajduje się platforma z kluczem.
  4. Czwarty klucz – na początku dużego korytarza z licznymi działami znajduje się tunel w którym ukryty jest klucz.
  5. Piąty klucz – klucz znajduje się na końcu tunelu, tuż za metą.

Za sekretnymi drzwiami znajdują się trzy dodatkowe życia.

Misje Edytuj

Dark Edytuj

Postać – Doom's Eye

Cel – Zniszcz systemy obronne ARK.

A-Rank – 36 000 punktów

B-Rank – 33 000 punktów

C-Rank – 26 000 punktów

D-Rank – 10 000 punktów

Normal Edytuj

Cel – Dostań się na pokład ARK!

A-Rank – 37 000 punktów

B-Rank – 34 000 punktów

C-Rank – 27 000 punktów

D-Rank – 10 000 punktów

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
The ARK

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny poziom w Shadow the Hedgehog, na którym nie ma misji Hero.
  • Na początku poziomu, z tyłu pierwszego korytarza, gracz może zobaczyć Armatę Zaćmienia.
  • Poziom ten przypomina swoim wyglądem dwa inne poziomy z gier Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2 Battle: Final Rush i Final Chase.
  • Muzyka z tego poziomu wydaje się być remiksem muzyki z poziomu Final Rush.

Więcej w Fandom

Losowa wiki