The Doom

2636stron na

Shadow the Hedgehog (gra)
The Doom (Dark)

Następny poziom >>

Shadow the Hedgehog (gra)
The Doom (Normal)

Następny poziom >>

Shadow the Hedgehog (gra)
The Doom (Hero)

Następny poziom >>

The Doom – jeden z pięciu możliwych do wyboru czwartych poziomów w grze Shadow the Hedgehog. Gracz może się na niego dostać po wykonaniu misji Normal w Cryptic Castle, lub misji Dark w Prison Island.

Historia Edytuj

Shadow przechadza się po lesie, próbując uporządkować informacje na temat swojej przeszłości. Nagle otoczenie dookoła jeża zmienia się i Shadow znajduje się w kosmosie. Za jego plecami pojawia się Black Doom i tłumaczy, że przeniósł go w przeszłość. Shadow widzi siebie i Marię uciekających przed żołnierzami GUN na Kosmicznej Kolonii ARK.

Opis Edytuj

Akcja poziomu The Doom rozgrywa się na pokładzie Kosmicznej Kolonii ARK 50 lat temu, w trakcie ataku GUN. Maria prosi Shadowa o pomoc w uratowaniu 10 złapanych przez wojsko badaczy, podając im Jednostkę Leczącą (lub lecząc za pomocą specjalnej broni, możliwej do odblokowania poprzez wykonanie historii Pure Hero). Black Doom domaga się od jeża wyeliminowania wszystkich 60 żołnierzy i ich robotów najeżdżających kolonię. Shadow może również pomóc Marii uciec z kolonii, kierując się prosto do mety.

W trakcie rozgrywki, gracz będzie przemierzał liczne korytarze kolonii, oddzielone od siebie metalowymi drzwiami. Jeśli nad drzwiami zapalona jest zielona lampka, będą otwierały się automatycznie, ilekroć gracz do nich podejdzie. Jeśli lampka świeci się na czerwono, drzwi będą zamknięte, chyba że gracz pozbędzie się pobliskich przeciwników, lub znajdzie przycisk otwierający drzwi. W korytarza można również znaleźć windy, które poruszają się od góry do dołu, lub do przodu i do tyłu, kursując nad rozpadlinami. Często pod windami znajdują się bezdenne przepaście. Korytarze dzielą się na kilka typów. Jedne posiadają małe wzniesienie po lewej stronie i windę po prawej, lub na odwrót. Inne rozwidlają się i prowadzą do kolejnych części poziomu. Kolejne posiadają dwa brzegi, połączone ze sobą mostem, zawieszonym nad toksycznym zielonym promieniem, przebiegającym po kanale zamieszczonym pod spodem. Takie pomieszczenia są zazwyczaj bardzo wysokie i duże. Ostatni typ pomieszczenia posiada dwa strome wzniesienia, zlewające się przy spłaszczonym szczycie. Oprócz drzwi, pomiędzy pokojami można również poruszać się poprzez turlanie się pod małymi szczelinami w ścianach. Niektóre ściany w pokojach są pęknięte i mogą być wysadzone za pomocą dynamitu. Czasem żołnierze GUN sami będą je wysadzać z drugiej strony, aby niespodziewanie zaatakować gracza.

The Doom mapa.png

Mapa poziomu

Klucze Edytuj

  1. Pierwszy klucz – po wejściu do pierwszego korytarza, gracz powinien wjechać po windzie na wyższe piętro, poczekać aż winda zjedzie w dół i wskoczyć na jej dach. Następnie powinien zeskoczyć z dachu prosto na klucz.
  2. Drugi klucz – po wejściu do pokoju ze stromym wzniesieniem, gracz powinien wykonać Spin Dash i podskoczyć w odpowiednim momencie, aby wyskoczyć na wystającą z sufitu półkę z kluczem.
  3. Trzeci klucz – po drugiej stronie wcześniej wspomnianego pokoju znajduje się dynamit. Shadow powinien użyć go do wysadzenia ściany po prawej stronie, za która jest pokój z kluczem.
  4. Czwarty klucz – po przejściu przez drugi punkt kontrolny, gracz powinien wejść do pokoju z rozwidleniem, skręcić w lewo, chwycić się liny i wciągnąć na położoną wyżej półkę. Następnie za pomocą wiatru z pobliskiego wiatraka, Shadow powinien być popchnięty na zawieszony w powietrzu klucz.
  5. Piąty klucz – gracz powinien wjechać na sam szczyt pokoju z trzecim punktem kontrolnym, a następnie kontynuować do pomieszczenia z białym słupem. Znajdzie się wtedy w pokoju z zielonymi skrzyniami, po których należy wskoczyć na wyżej położoną półkę. Umieszczone są na niej kolejne skrzynie, które muszą zostać zniszczone, aby odsłoniły ukryte pomieszczenie z kluczem.

Za sekretnymi drzwiami znajduje się przycisk, który otwiera skrzynię z jednym pierścieniem. Zebranie pierścienia uaktywni windę, która zaprowadzi gracza na zewnątrz kolonii. Służy jako skrót, przydatny w wykonywaniu misji Normal.

Misje Edytuj

Dark Edytuj

Postać – Doom's Eye

Cel – Zlikwiduj siły GUN!

A-Rank – 28 000 punktów

B-Rank – 25 000 punktów

C-Rank – 20 000 punktów

D-Rank – 10 000 punktów

Normal Edytuj

Cel – Ucieknij przed najazdem GUN!

A-Rank – 30 000 punktów

B-Rank – 27 000 punktów

C-Rank – 22 000 punktów

D-Rank – 10 000 punktów

Hero Edytuj

Postać – Maria

Cel – Ocal złapanych badaczy!

A-Rank – 4 500 punktów

B-Rank – 4 000 punktów

C-Rank – 3 000 punktów

D-Rank – 2 000 punktów

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
The Doom