The Doomsday Zone

2636stron na

Sonic & Knuckles
The Doomsday Zone

The Doomsday Zone jest ósmym (lub czternastym w Sonic 3 & Knuckles), dodatkowym poziomem pojawiającym się Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles. Jest grywalny wyłącznie przez Super Sonica i Hyper Sonica. Zawiera on prawdziwych finałowych bossów gry.

Opis Edytuj

Gracz zaczyna poziom z 50 pierścieniami i od razu przechodzi do Super formy. Gracz musi uważać na upływ czasu (Time Over) oraz ilość pierścieni - gdy dojdzie do zera Sonic wyjdzie z Super formy i spadnie po czym straci życie.

Pierwsza faza to gonitwa za pierwszą machiną. Znajduje się tu dużo asteroid i grup pierścieni po 3 oraz 6. Po około 20 sekundach w górnej sekcji można znaleźć grupę 12 pierścieni. Po około minucie przestrzeń oczyszcza się - rozpoczyna się walka z Eggmanem. Gracz musi pokierować samonaprowadzającymi rakietami wystrzeliwanymi przez machinę w kokpit maszyny. Po ośmiu uderzeniach maszyna zostaje pokonana. To jednak nie koniec. Eggman próbuje uciec z Master Emeraldem za pomocą innej machiny. Tu ponownie pojawiają się asteroidy i pierścienie. Po ośmiu uderzeniach Eggman zostaje pokonany, jego machina eksploduje, a Sonic zabiera Master Emeralda. W zależności od ilości zdobytych Super Szmaragdów przechodzi do dobrego lub najlepszego zakończenia.

Bossowie Edytuj

Pierwszy boss polega na naprowadzeniu wystrzelonych przez maszynę rakiet w kierunku kokpitu maszyny. Każda rakieta, która uderzy w kokpit liczy się jako uderzenie do licznika bossa. Jeśli jednak gracz nie ucieknie Super/Hyper Sonicem przed rakietą, ta uderzy w niego i zostanie zniszczona. Za każdym razem Eggman wystrzeliwuje trzy rakiety w kierunku Sonica. Gdy wszystkie 3 rakiety zostaną zniszczone (uderzenie w maszynę lub uderzenie w Sonica), Eggman wystrzeli kolejne trzy. Po ośmiu uderzeniach maszyna zacznie wybuchać.

Walka z drugim bossem polega na gonitwie za Eggmanem będącym w kolejnej maszynie. Należy nawigować między asteroidami, zbierać pierścienie oraz unikać ataków maszyny. Gdy gracz podleci blisko bossa i będzie na wysokości jego głowy, wystrzeli on z niej kilka pocisków. Jeśli zaś będzie bliżej nóg wystrzeli on z dolnej części kilka niebieskich kolczastych kulek. Gdy pocisk lub kulka uderzy w Sonica, straci on prędkość i przez 2-3 sekundy nie będzie można nim sterować. Aby zadać obrażenie maszynie należy uniknąć ataków i najzwyczajniej uderzyć go. Po tym Sonic zostanie odrzucony jak po uderzeniu w pocisk/kulkę. Po ośmiu uderzeniach maszyna zacznie wybuchać i wypuści z rąk Master Emerald, do którego podleci Super/Hyper Sonic i zabierze go.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
The Doomsday Zone

Przykładowe przejście poziomu Edytuj

Przykładowe przejście The Doomsday Zone
(Sonic 3 & Knuckles)
Sonic 3 & Knuckles - The Doomsday Zone02:19

Sonic 3 & Knuckles - The Doomsday Zone

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic & Knuckles