Fandom

Sonic Wiki

Tikal

Przekierowano z Tikal the Echidna

2822strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Strona dyskusji0 Udostępnij
Główny artykuł
Cudzy1.png The servers are the 7 Chaos. Chaos is power... Power enriched by the heart. The controller is the one that unifies the chaos. Cudzy2.png
Modlitwa Tikal, Sonic Adventure

Tikal (ティカル Tikaru?) – kolczatka, córka wodza plemienia kolczatek Pachacamaca, zamieszkującego Mystic Ruins 4000 lat przed wydarzeniami z Sonic Adventure.

Utworzenie Edytuj

Tikal koncept kolory.png

Tikal została stworzona na potrzeby gry Sonic Adventure. Twórcy zainspirowali się widokami zrujnowanego miasta Majów, Tikál, skąd też zaczerpnięto imię dla postaci. Ubiór kolczatki również wzorowany jest na dorobku cywilizacji Majów.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Tikal urodziła się 4000 lat przed wydarzeniami z Sonic Adventure. Była córką Pachacamaca, wodza plemienia kolczatek z Mystic Ruins, spokrewnionego z Knucklesem.

W dzieciństwie wychowywała ją przywódczyni klanu kolczatek i jej babcia, która przekazała Tikal wszystko co mogła, w tym również starą modlitwę. Młoda kolczatka bardzo kochała swoją babkę i ceniła sobie jej nauki, często nad nimi medytując. Kiedy babcia kolczatki zmarła, władzę w plemieniu przejął Pachacamac, ojciec Tikal. Nowy wódz uwikłał kolczatki w liczne konflikty i wojny, czemu sprzeciwiała się Tikal, stale podążająca za naukami babci. Kolczatka stale wierzyła, że jej plemię znajdzie sposób na zawarcie pokoju.

Tikal i Chao.png

Tikal poznaje Chao

Pewnego dnia Tikal zawędrowała w pobliże Ołtarza Szmaragdów, miejsca otoczonego przez kolczatki tajemniczymi legendami. Spotkała tam bezbronne małe stworzenia, Chao, które z początku bały się do niej podejść. Szybko jednak polubiły Tikal, której spodobała się ich delikatna natura. Wtedy też ukazał się jej strażnik Chao, Chaos. Tikal wystraszyła się obecności stwora, ale wkrótce zrozumiała jego przeznaczenie, którym było pilnowanie Szmaragdów Chaosu i Chao. Z biegiem czasu Tikal zdobyła zaufanie u strażnika, który pozwolił jej zbliżać się nawet do wewnętrznej części ołtarza, w której spoczywał Główny Szmaragd. Wielki klejnot sprawił, że Tikal miała wizję, w której Główny Szmaragd kontroluje pozostałe szmaragdy, a także pozwolił jej zrozumieć starą modlitwę.

Tikal i Pachacamac.png

Tikal rozmawia z ojcem

Niedługo potem Tikal dowiedziała się, że jej ojciec planuje najechać na Ołtarz Szmaragdów i zgarnąć dla plemienia Szmaragdy Chaosu, które pozwoliłyby kolczatkom na przetrwanie ich śmiertelnego wroga: Klanu Nocturnus. Młoda kolczatka wielokrotnie prosiła i błagała ojca aby tego nie robił, tłumacząc mu że przemoc, zabijanie i najeżdżanie innych nie jest dobre dla kolczatek. Pachacamac odpowiadał jej za każdym razem, że tylko dzięki Szmaragdom Chaosu plemię może mieć szanse na przetrwanie. Tikal wróciła następnie do Chaosa, mówiąc mu o planach jej ojca i prosząc, aby udał się z Chao w bezpieczne miejsce. Strażnik nie zamierzał jednak nigdzie uciekać. Tikal obiecała Chao, że nie zawiedzie ich i jeszcze raz porozmawia ze swoim ojcem.
Tikal vs Pachacamac.png

Tikal próbuje bronić Chao przed Pachacamacem

Pomimo jej starań, Pachacamac napadł nocą na Ołtarz Szmaragdów. Tikal i grupa okolicznych Chao stanęła mu na drodze, próbując po raz ostatni przekonać wodza, ale bezskutecznie. Pachacamac wydał swoim wojownikom rozkaz do ataku, w wyniku którego ciężko raniono wiele Chao, w tym również i Tikal.

Mantra Tikal.png

Tikal odmawia modlitwę do Głównego Szmaragdu

Kiedy Tikal się przebudziła, ujrzała że całe plemię zniknęło. Rozwścieczony atakiem na Chao Chaos dokonał transformacji w swoją ostateczną formę i zabił wielu pobratymców Tikal, również i Pachacamaca. Kolczatka udała się na Ołtarz Szmaragdów i odmówiła modlitwę do Głównego Szmaragdu. Sprawiło to, że zatrzymała Chaosa i uwięziła go wewnątrz Głównego Szmaragdu, ale poświęcając przy tym również swoje ciało. Razem ze swoim duchem pozostawała uwięziona wewnątrz Szmaragdu razem z Chaosem przez następne 4000 lat.

Sonic Adventure Edytuj

Tikal uwolniona.png

Tikal w formie płomyka uwolniona z Głównego Szmaragdu

Przez kolejne 4000 lat Chaos i Tikal byli uwięzieni wewnątrz Głównego Szmaragdu. Pewnej nocy Doktor Eggman zniszczył Główny Szmaragd, uwalniając Chaosa i chcąc wykorzystać jego moc do swoich własnych celów. Zrozpaczona dusza Tikal zaczęła poszukiwać kogoś, kto mógłby ocalić świat od zagłady.

Tikal i Gamma.png

Tikal rozmawia z Gammą

W końcu znalazła sześcioro bohaterów: Sonica, Tailsa, Knucklesa, Amy, Biga i E-102 Gammę. Każdej z tych postaci ukazała wizje swojej przeszłości, w nadziei że zrozumieją nadchodzącą katastrofę i prawdziwą naturę Chaosa.

Tikal przenosi Knuxa.png

Tikal przenosi Knucklesa w przeszłość

Tikal ukazała się Knucklesowi trzykrotnie, pokazując mu swoje próby przekonania ojca i zniszczenie Ołtarza Szmaragdów. Tailsowi ukazała swoje modły, Gammie przekazała swoje obawy na temat Chao, Amy ujrzała pierwsze spotkanie Chaosa z Tikal, Big ujrzał istotną rolę Szmaragdów Chaosu, a Sonic upadek klanu kolczatek.

Tikal i Sonic.png

Tikal i Sonic

Pomimo wszystkich starań, Chaos zebrał ostatecznie wszystkie siedem szmaragdów, ponownie przybierając postać Perfect Chaosa. Tikal pojawiła się w zalanym wodą Station Square, które Chaos zaatakował jako pierwsze. Chciała jak najszybciej uwięzić duszę Chaosa, razem ze swoją w Głównym Szmaragdzie, lecz Sonic uznał że takie działania nie będą miały sensu, ponieważ gniew potwora nie zniknie.

Chaos i Tikal FIN.png

Tikal i Chaos w zakończeniu Sonic Adventure

Przyjaciele Sonica przybyli w samą porę, przynosząc mu siedem Szmaragdów Chaosu, pozbawionych negatywnej energii przez Chaosa. Jeż wykorzystując pozytywną energię klejnotów, przemienił się w Super Sonica i pokonał Perfect Chaosa. Gniew potwora został poskromiony. Tikal pokazała Chaosowi Chao, które niegdyś chronił, udowadniając mu że wciąż żyją i są otaczane opieką. Kolczatka dziękując Sonicowi i jego przyjaciołom za pomoc, zniknęła ostatecznie z Chaosem, aby ponownie wieść spokojne życie.

W innych grach Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

Tikal pojawia się w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle jako jedna z postaci w trybie wieloosobowym.

W Sonic Adventure 2, aby ją odblokować, gracz musi ukończyć wszystkie misje Knucklesa z A-rankiem. Gracz może się w nią wtedy wcielić w trybie szukania skarbów, lub w wyścigach gokartów.W Sonic Adventure 2: Battle jest grywalna od początku, tylko w trybie poszukiwania skarbów.

Tikal jest najszybszą postacią w trybie poszukiwania skarbów, ale równocześnie posiada słabe ataki i umiejętności wyszukiwania odłamków Głównego Szmaragdu. Posiada tutaj te same zdolności co Knuckles,m.in. szybowanie, kopanie, wspinanie się.

Specjalne ataki Tikal to:

  • Wrath of Gaia – uderzenie pięścią w ziemię i wywołanie wstrząsu, ogłuszającego przeciwnika.
  • Heaven's Justice – wystrzelenie we wrogą postać słupa piorunów, który zdezorientuje ją na pewien czas.
  • Captive Light – zatrzymuje na określony czas wrogą postać.

Seria Advance Edytuj

Tikal pojawia się w grach Sonic Advance i Sonic Advance 2 w minigrze z Chao. Gracz może się w nią wcielić jeśli połączy jedną z tych gier z Sonic Adventure DX. Tikal udziela tutaj porad Sonicowi gdzie ma znaleźć odpowiedniego dla Cheese'a Chao.

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Edytuj

Pomimo tego że Tikal nie pojawia się w tej grze, razem z Pachacamacem i Chaosem, to jest tutaj wielokrotnie wspominana, ponieważ gra koncentruje się wokół plemienia kolczatek.

Sonic Generations Edytuj

Tytuł jednego z filmów, widocznych na billboardzie w Speed Highway wspomina imię Tikal. Brzmi on Chao in Space III: The Search for Tikal (Chao w Kosmosie III: Poszukiwania Tikal).

Sonic Runners Edytuj

Tikal pojawia się jako jedna z latających postaci w Sonic Runners. Może zapewnić graczowi bonus do przebytej drogi i ocalonych Zwierzątek.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Tikal została wychowana przez swoją babcię. Nauczyła się, że konfliktów nie należy rozwiązywać przemocą, chyba że nie ma innego wyjścia. Jednak przemoc jest ostatecznością w kończeniu konfliktów. Tikal miłuje spokój i harmonię i przeciwstawia się negatywnym cechom, takim jak chciwość i brutalność. Nie lubi także wojen i zabijania.

Tikal jest bardzo troskliwa dla innych osób. Nigdy nikogo nie obraża i nie traktuje jak gorszego od siebie. Łatwo przychodzi jej nawiązywać nowe przyjaźnie, nawet z tak obcymi istotami jak Chaos. Tikal kocha swój lud, nawet jeśli ten się z nią nie zgadza i krytykuje jej działalność. Kolczatka zawsze stara się dojść do porozumienia i znalezienia zgody. Kiedy doświadczyła destrukcji swojego klanu, postanowiła że już nigdy więcej nie dopuści do takiej tragedii. Nawet wtedy kiedy Chaos zabił wielu jej współbratymców i zaczęła go zżerać nienawiść, Tikal nadal uważała go za swojego przyjaciela.

Tikal chce tylko żyć w spokoju, ale kiedy czasami do niego dąży, nie patrzy na wszystkie konsekwencje tego co robi. Woli wybierać szybkie sposoby na zaprowadzenie pokoju, od przeprowadzania dłuższych operacji wprowadzenia harmonii i dobra dla wszystkich. Mimo to, jej intencje zawsze są dobre i polegają na tym aby szybko przebaczać innym i zapominać doznanych krzywd.

Wygląd Edytuj

Tikal jest pomarańczową kolczatką z niebieskimi oczami. W momencie swojego zniknięcia miała 14 lat. Jej ciało nie postarzało się ani trochę wewnątrz Głównego Szmaragdu, mimo że kolczatka liczy sobie ponad 4000 lat. Nosi na sobie biały bezrękawnik, a także zdobioną, zieloną suknię we wzorki. Jej sandały oraz niektóre opadające w dół włosy są owinięte bandażami. Tikal nosi także białe rękawiczki z niebieskimi pierścieniami. Na szyi, rękach i czole nosi biżuterię wysadzoną klejnotami.

Tikal posiada również formę ducha. Przybiera wtedy postać latającego, czerwonego ognika z którego opadają iskry.

Moce i umiejętności Edytuj

Tikal została wytrenowana na wielką wojowniczkę swojego plemienia, silną, zwinną i szybką. Potrafi szybować, wspinać się i kopać. Do jej bardziej ofensywnych zdolności należy również wywoływanie krótkich wstrząsów, strzelanie piorunami z góry, oraz zatrzymywanie wrogów na krótki okres czasu.

Kolczatka jest jedną z nielicznych osób, które potrafią wykorzystać pełnię mocy Głównego Szmaragdu, dzięki znajomości starożytnej mantry. Umie także komunikować się z Chaosem.

Tikal ognik.png

Tikal w formie duszy

Tikal posiada formę duszy, która jest latającym ognikiem. Kolczatka oże w dowolnym momencie zmieniać się z formy ognika do swojej cielesnej postaci i na odwrót. W tej formie, Tikal może poruszać się bardzo szybko i nie tracić przy tym żadnych sił.

Tikal w formie ognika może także przenosić inne postacie w przeszłość i ukazywać im minione wydarzenia. Nie wpływa to na zmianę historii i jest całkowicie bezpieczne. Jedynie umysł osoby zostaje przenoszony do przeszłości, podczas gdy ciało wpada w rodzaj transu. Dana osoba może nawiązywać kontakt fizyczny z otoczeniem, a także zabierać ze sobą znalezione w przeszłości przedmioty.

Relacje z postaciami Edytuj

Rodzina Edytuj

Przyjaciele Edytuj

Wrogowie Edytuj

Temat muzyczny Edytuj

Temat muzyczny Tikal nosi nazwę Theme of Tikal i jest jednym z trzech tematów muzycznych z gry Sonic Adventure, które nie posiadają żadnych słów.

Nazwa Muzyka
Theme of Tikal

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Osobny artykuł: Tikal the Echidna (Sonic the Comic)

W serii komiksów o niebieskim jeżu, Tikal jest córką wodza plemienia kolczatek, Pachacamaca, które toczyło wojny z Imperium Drakona 8 000 lat temu.

Archie Comics Edytuj

W komiksach publikowanych przez Archie Comics i ich spin-offach, Tikal należy do starożytnego plemienia kolczatek, podobnie jak w grze.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Tikal the Echidna (Sonic X)

W serialu anime Sonic X i komiksach na jego podstawie, Tikal odwzorowuje swoją rolę z gier na początku drugiego sezonu. W komiksach udaje się do teraźniejszości, aby razem z Chaosem pomóc Sonicowi i jego przyjaciołom w walce z genetycznie modyfikowanymi Chao Doktora Eggmana.

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki