Fandom

Sonic Wiki

Time Eater

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Zobacz też: Time Eater (ujednoznacznienie).

Time Eater (タイム・イーター Taimu Ītā?) – jeden z głównych antagonistów w grze Sonic Generations. Jest to pozaziemska istota, mogąca kontrolować czas i przestrzeń. Został odnaleziony i wykorzystany przez Doktora Eggmana, w trakcie wydarzeń ze wspomnianej gry, do podboju świata i anulowania swoich poprzednich klęsk w walce z jeżem Soniciem.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Time Eater i Eggman.png

Eggman odkrywa Time Eatera

Time Eater był tajemniczą, nieznaną nikomu istotą, dryfującą w przestrzeni kosmicznej w świecie Sonica.

Jakiś czas po zniszczeniu Niesamowitego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, Doktor Eggman wraz z Orbotem i Cubotem tułali się w kosmosie, w pewnym momencie napotykając na swojej drodze Time Eatera. Doktor odkrył nadnaturalne moce istoty, których nawet on nie byłby w stanie samodzielnie poskromić. Eggman wpadł na pomysł, aby wykorzystać Time Eatera do podróży w czasie i anulowania swoich poprzednich klęsk w walce z Soniciem. Orbot i Cubot popchnęli doktora w paszczę potwora, który po chwili zniknął, zostawiając dwa roboty samotnie w przestrzeni kosmicznej. Eggman natomiast rozpoczął poszukiwania kogoś tak inteligentnego jak on sam, czyli swojego odpowiednika z przeszłości, który pomógłby mu okiełznać moc Time Eatera

Sonic Generations Edytuj

Time Eater w Green Hill.png

Time Eater zjawia się w Green Hill

Time Eater po raz pierwszy ukazał się w przeszłości nad Green Hill, gdzie zaskoczył Klasycznego Sonica. Następnie przeniósł całe miejsce do Białej Przestrzeni, czyli wymiaru do którego zaczęły potem trafiać kolejne miejsca, które Sonic odwiedzał w przeszłości. Time Eater podzielił wszystko na trzy ery: Klasyczną, Dreamcasta i Nowoczesną, w każdej po trzy ikoniczne miejsca, reprezentujące przygody Sonica.

Time Eater porywacz 1.png

Time Eater porywa przyjaciół Sonica

Następnie potwór niespodziewanie zjawił się na przyjęciu urodzinowym Sonica w teraźniejszości, gdzie wessał wszystkich zgromadzonych przyjaciół niebieskiego jeża do Białej Przestrzeni. Każdy został uwięziony w innym miejscu, które Time Eater przeniósł wcześniej. Atak Sonica został skontrowany przez potwora, który zabrał potem również i jeża do swojego wymiaru.

Time Eater porywacz 2.png

Time Eater porywa Klasycznego Doktora Robotnika z Death Egg

Time Eater zjawił się następnie w Death Egg, tuż po tym jak Klasyczny Sonic pokonał tam Klasycznego Doktora Robotnika, pilotującego swoją wielką maszynę. Potwór zjawił się niespodziewanie, zabierając ze sobą szczątki robota, razem z uwięzionym pod nimi Klasycznym Eggmanem. Potwór pojawiał się następnie wielokrotnie, przelatując szybko nad Białą Przestrzenią, głównie wtedy, kiedy zjednoczeni klasyczny i nowoczesny Sonic przechodzili do kolejnych er. Czasami próbował nawet przejąć Szmaragd Chaosu, lecz skończyło się to klęską, ponieważ moc klejnotu odbiła od siebie potwora. Po tym jak Nowoczesny Sonic osobiście starł się z Doktorem Eggmanem w jego Egg Dragoonie, pokonując go, Time Eater pojawił się po raz ostatni znienacka, porywając Nowoczesnego Doktora Eggmana.

Time Eater w pancerzu.png

Ukończony Time Eater w opancerzeniu

Wkrótce potem, klasyczni Sonic i Tails, oraz ich nowoczesne odpowiedniki, spotkały Time Eatera, tym razem w pełnym opancerzeniu, które tworzyły złote trybiki, koła zębate i zegary, w jego własnym wymiarze, leżącym w sercu Białej Przestrzeni. Klasyczny i Nowoczesny Eggman ujawnili się wtedy bohaterom, wyjaśniając plan nowoczesnego Robotnika, który zakładał rozrzucenie przyjaciół Sonica w różnych punktach na linii czasu, gdzie Eggman mógłby zastawić swoje pułapki na niebieskiego jeża, oraz wycofanie wszystkich klęsk obu Eggmanów w walkach z Soniciem. Eggmani, pilotujący Time Eatera, ruszyli następnie do walki z Sonicami, co zakończyło się dla nich niemalże zwycięstwem. Niespodziewanie zmiażdżyli oba niebieskie jeże, za pomocą teleportującej się ręki Time Eatera. Klasyczny i Nowoczesny Eggman byli pewni swojego zwycięstwa, dopóki nie zjawili się pozostali przyjaciele Sonica i nie zagrzali niebieskich jeży do walki. Klasyczny i Nowoczesny Sonic dokonali transformacji w swoje Super Formy i ruszyli do walki z Time Eaterem, która odbyła się w tunelu czasu. Ostatecznie potwór został zniszczony, dzięki połączonej mocy Klasycznego i Nowoczesnego Super Sonica, którzy przebili się przez jego ognistą osłonę i zniszczyli słaby punkt - fioletową kulę na brzuchu.

Time Eater zniszczony.png

Time Eater zostaje zniszczony przez Super Soniców

Po pokonaniu Time Eatera, wszyscy przyjaciele Sonica, łącznie z odpowiednikami jeży z przeszłości i przyszłości, zostali uwolnieni z Białej Przestrzeni i z powrotem trafili na przyjęcie urodzinowe Sonica, aby je dokończyć. Wkrótce nadszedł moment rozstania i Klasyczny Sonic razem z Klasycznym Tailsem udali się z powrotem do przeszłości. Natomiast Klasyczny i Nowoczesny Doktor Eggman zostali uwięzieni w Białej Przestrzeni. Prawdopodobnie udało im się z niej wydostać (jeśli wydarzenia z Sonic Lost World nastąpiły bezpośrednio po Sonic Generations).

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Time Eater jest bardziej mocą samą w sobie niż myślącą istotą. W przeciwieństwie do innych istot, którymi Eggman próbował w przeszłości zawładnąć, Time Eater nie sprzeciwiał się żadnym rozkazom doktora, ani nie stawiał oporu podczas gdy Eggman przejmował nad nim kontrolę. Mimo wszystko, wciąż posiada kilka cech żyjących i inteligentnych istot, jak wydawanie z siebie ryków, lub okazywanie niechęci do nielubianych przedmiotów.

Wygląd Edytuj

Time Eater miał początkowo postać czarnej istoty, podobnej do ducha. Posiadał humanoidalny korpus, bez nóg, z długimi rękami, których palce kończyły szpony. Z pleców wyrastały mu również trybiki zegarowe i koła zębate. Potwór posiadał coś na kształt rogów w okolicach głowy, bezpośrednio wyrastającej z korpusu, oraz niebieskie, zakrzywione oczy i ostre zęby.

Po tym jak został ukończony, Time Eater otrzymał dodatkowy pancerz, w postaci złotych, zegarowych trybików oraz kół zębatych, a także dodatkowego pancerza na palcach. Z jego ciała wyrastały również różowe obiekty, podobne do kryształów. Potwór miał dodatkowe dwa ramiona, co dawało mu łącznie cztery ręce. Dopiero w tej formie odsłonił się jego słaby punkt - fioletowa kula, łącząca górną część jego ciała z dolną. W przypadku otrzymania zbyt wysokich uszkodzeń, Time Eater tracił dolną część ciała i dwa dodatkowe ramiona.

Moce i umiejętności Edytuj

Warp Arm.png

Teleportująca się ręka Time Eatera

Najważniejsza umiejętnością Time Eatera jest manipulacja i zaginanie czasoprzestrzeni, co pozwala mu przenosić wydarzenia, miejsca, a nawet różnego rodzaju żyjące istoty do Białej Przestrzeni. Potwór musi być jednak wpierw okiełznany przez bardzo inteligentną istotę, ponieważ włada ogromną mocą. Sam Doktor Eggman nie byłby w stanie poskromić bestii, dlatego potrzebował kogoś równie mądrego co on sam (czyli swojego odpowiednika). W trakcie walki może spowalniać czas dla pobliskich przeciwników, ale nie dla siebie.

Time Eater arm.png

Miażdżący cios dłoni Time Eatera

Time Eater może również oddzielać swoje ręce od ciała i przepuszczać je przez portal. Wyjście z portalu może być umieszczone w dowolnym, pobliskim miejscu, przez które dłoń przejdzie. Służy to potworowi jako jeden z jego najgroźniejszych ataków, zdolny do poważnego zranienia każdej postaci, która nie korzysta ze swojej super formy. Nawet wtedy jednak, potwór posiada dość dużo siły, aby odpychać istoty będące pod wpływem Super transformacji.

Time Eater fioletowe kule.png

Time Eater szykujący się do strzelania fioletowymi kulami

Z ataków dystansowych, potwór najczęściej korzysta z tzw. Homing Shot. Są to żółte pociski w kształcie świdrów, które lecą powoli w stronę wrogów. Time Eater może również strzelać potężnym promieniem laserowym z fioletowej kuli na brzuchu. Przed walką z Super Sonicami, Time Eater korzystał również ze strzelania fioletowymi kulami. Potwór najpierw zgromadził w dłoniach wielką, fioletową kulę, z której potem zaczął wystrzeliwać okrągłe pociski w stronę Soniców.

Temat muzyczny Edytuj

Time Eater posiada swój własny motyw muzyczny, pojawiający się w cutscenkach w Sonic Generations z jego udziałem. Pełny utwór pojawia się w dwóch wariantach podczas finałowej walki z nim jako bossem: klasycznym i nowoczesnym.

Nazwa Muzyka
Time Eater - Klasyczny
Time Eater - Nowoczesny

Ciekawostki Edytuj

  • Time Eater jest jedynym oryginalnym bossem w Sonic Generations, jako że pozostali są odnowionymi wersjami bossów z poprzednich gier.
  • Jak dotąd jest to jedyny w serii przypadek odkrycia przez Doktora Eggmana tajemniczej istoty, która nie wymknęła mu się spod kontroli, jak to było w przypadku Chaosa, czy Emerla.
  • Scena, pokazana w jednym ze zwiastunów gry, gdzie klasyczni Sonic i Tails, oraz ich nowocześni odpowiednicy, spotykają Time Eatera w Green Hill nigdy nie miała miejsca.
  • Time Eater jest bardzo podobny do Solarisa: obaj potrafią kontrolować chronologią wydarzeń, mają słaby punkt w postaci kuli na brzuchu, oraz pokonanie ich wymaga połączenia sił więcej niż jednej Super trasnformacji.
  • Sposób w jaki klasyczny i nowoczesny Sonic pokonali Time Eatera jest bardzo podobny do tego, w jaki sposób Super Sonic i Burning Blaze wykończyli Egg Salamandera w Sonic Rush.

Więcej w Fandom

Losowa wiki