Time Eater (タイム・イーター Taimu Ītā?) – finałowy boss w grze Sonic Generations. Pojawia się obu wersjach gry: Na konsole/PC i na Nintendo 3DS.

Boss Edytuj

Konsole/PC Edytuj

Walka toczy się w tunelu czasu, w kształcie tuby. Gracz steruje tutaj Klasycznym i Nowoczesnym Super Soniciem. Gracz może zmieniać perspektywę w trakcie walki z bossem, goniąc go w trójwymiarze (wewnątrz tuby), lub w dwóch wymiarach (na zewnątrz tuby). Time Eater może również zmieniać swoje położenie. Na drodze pojawiają się przeszkody, w postaci unoszących się gruzów, będących fragmentami poprzednich poziomów. Mogą one spowolnić postać. Gracz może niszczyć je za pomocą Super Sonic Spinning, lub Super Sonic Missile.

Dookoła Time Eatera obraca się niegroźna (przynajmniej na razie) kula ognia. Ważne jest też dbanie o swój zapas pierścieni, ponieważ jeśli się skończy, to gracz utraci super formę i przegra walkę. Pierścienie najwygodniej zbierać w perspektywie Klasycznego Sonica, podczas gdy atakowanie bossa można przeznaczyć Nowoczesnemu Sonicowi. O każdej możliwości zaatakowania bossa, oraz jego poczynaniach, gracz będzie informowany przez przyjaciół Sonica w tle. Aby zadać bossowi obrażenia, gracz musi trzymać przycisk odpowiadający za Boost, aby móc nadążać za lecącym przez tubę Time Eaterem. Gracz musi się zbliżyć do jego słabego punktu: fioletowej kuli na brzuchu, która będzie oznaczona za pomocą zielonego celownika. Super Sonic automatycznie się do niej zbliży, jeśli znajdzie się odpowiednio blisko, i zacznie ją przyciskać, aż wreszcie zada jej cios. Time Eater odskoczy wtedy do tyłu i zacznie wypluwać pierścienie, które gracz może zebrać. Time Eater korzysta na początku z dwóch ataków. Podstawowy polega na wystrzeliwaniu przez robota żółtych pocisków, tzw. Homing Shot. Są to żółte pociski w kształcie świdrów. Time Eater wykonuje najpierw wymach ręką, po czym pojawiają się przed nimi pociski. Zaczynają powoli zmierzać w stronę gracza i mogą spowolnić Super Sonica przy kontakcie. Drugi atak polega na tym, że robot oddziela od swojego ciała dwie ręce i wkłada je do teleportu. Teleport pojawia się następnie przed graczem i wychodzi z niego ręka. Po chwili wykonuje machnięcie, którym może odepchnąć postać. Oba wspomniane ataki muszą być uniknięte przy użyciu Boosta.

Po otrzymaniu dwóch ciosów, Time Eater utraci dolną część swojego ciała, w tym dwie dłonie. Zacznie teraz agresywniej atakować gracza. Boss będzie korzystać z nowego ataku, którym jest spowalnianie czasu. Time Eater obraca dłońmi i wytwarza przed sobą tarczę zegarową, która zaczyna spowalniać czas w pobliżu. Sam boss porusza się normalnie i przygotowuje swoje ataki, zazwyczaj Homing Shot. Czas wraca po chwili do normalności i walka toczy się dalej. Time Eater będzie również co jakiś czas strzelać w gracza potężnym promieniem laserowym z brzucha. Aby uniknąć tego ataku, gracz musi szybko zmienić Super Sonica (czyli perspektywę w której się porusza) na Klasycznego lub Nowoczesnego, zależnie od tego gdzie znajduje się obecnie boss. Po otrzymaniu trzeciego ciosu, Time Eater przygotuje się do wykonania finałowego uderzenia. Boss weźmie do ręki ognistą kulę i wytworzy z niej osłonę, która się zakryje. Gracz musi połączyć siły obu Super Soniców, wciskając jednocześnie i trzymając następnie przyciski L1 i R1/LB i RB. Oba jeże zaczną się wtedy wokół siebie kręcić i przebiją się przez osłonę, następnie do słabego punktu Time Eatera, gdzie zadadzą mu kończący cios. Jeśli gracz nie przebije się przez osłonę, lub puści odpowiadające za atak przyciski, to Time Eater zacznie chwilę wykonywać swoje ataki, po czym przestanie i znowu utworzy osłonę. W trybie trudnym, Time Eater wykonuje swoje ataki szybciej i częściej. Na drodze pojawia się również więcej przeszkód. Boss może strzelać teraz trzema seriami Homing Shotów na raz, zamiast jednej. Przebicie się przez ognistą osłonę wymaga również więcej czasu.

Nintendo 3DS Edytuj

W wersji na Nintendo 3DS walka jest inna. Time Eater posiada 8 punktów uderzeń, a gracz nie może sam zmieniać się pomiędzy Nowoczesny, a Klasycznym Super Soniciem. Gracz rozpoczyna również walkę mając 100 pierścieni.

Na początku walki gracz steruje Klasycznym Super Soniciem w 2D. Time Eater może ciskać w gracza pociskami samonaprowadzającymi, a także atakować go swoim szponem (miejsce ataku oznaczają celowniki). Po uniknięciu tych ataków gracz może zaatakować źródło Time Eatera. Po zadanym uderzeniu, gracz przełącza się na Nowoczesnego Super Sonica. W sekcji 3D musi dolecieć do Time Eatera, który ciska swoje ataki. Kiedy gracz zbliży się wystarczająco, Time Eater podleci aby zaatakować. Kiedy gracz uniknie tego ataku, otrzyma szansę na zaatakowanie źródła Time Eatera poprzez użycie Boostu, albo Homing Attacku.

Wyżej opisana walka powtarza się trzy razy. W każdej kolejnej fazie Time Eater zyskuje nowy atak. W 2D korzysta z zielonych kul energii, które strzelają w gracza laserami, a także potrafi sam wypluć ze swojej paszczy silniejszy promień energii. W 3D ramiona Time Eatera będą się teleportować do racza, aby go zgnieść. Boss może tworzyć przeszkodę w postaci zegara. Gracz musi przelecieć przez nią, wykonując Boost, bez dotykania wskazówek albo krawędzi zegara. W ostatniej rundzie Time Eater będzie również wykorzystywał zielone kule strzelające laserami. W ostatniej rundzie Time Eater i dwóch Super Soniców leci przez portal. Aby zakończyć walkę, gracz musi wykonać Boost w stronę Time Eatera, przebijając jego rdzeń.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Time Eater - Klasyczny
Time Eater - Nowoczesny
Time Eater - Finałowy atak

Galeria Edytuj

Konsole/PC Edytuj

[?
]
Galeria

Nintendo 3DS Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas gdy w wersji na konsole/PC, Nowoczesny Sonic porusza się wewnątrz tuby, a Klasyczny na zewnątrz, to w wersji na Nintendo 3DS jest na odwrót: Klasyczny Sonic porusza się środkiem, a Nowoczesny Sonic na zewnątrz.
  • Gruzy i przeszkody unoszące się w tubie pochodzą z poprzednich poziomów. Co ciekawe, im dalej zajdzie gracz, to latające gruzy będą się zmieniać na elementy kolejnych poziomów, z wyjątkiem Seaside Hill, kolejno z Klasycznej, poprzez Dreamcast, aż wreszcie do Nowoczesnej Ery.
  • Jest to jedyny boss/poziom w Sonic Generations, gdzie Klasyczny Sonic porusza się w perspektywie trójwymiarowej: kiedy Nowoczesny Sonic jest liderem, Klasyczny leci obok niego wewnątrz trójwymiarowej tuby.
  • Słowa pojawiające się w muzyce, granej podczas walki z tym bossem, pochodzą z łaciny i oznaczają Dominus Tempus, czyli dosłownie Pan Czasu.
  • Muzyka grana pod koniec tej walki, podczas finałowego ciosu, posiada ten sam wstęp do utwór Live and Learn, ale przechodzi do muzyki nietykalności z Sonic the Hedgehog 4: Episode I.