Fandom

Sonic Wiki

Time Over

2964strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Timeover.png

Ekran Time Overa w Sonic 3 & Knuckles

Time Over (pl. Koniec czasu lub Czas minął) to sytuacja w grze kiedy gracz nie zdążył ukończyć poziomu w określonym czasie. Time Over powoduje utratę jednego życia.

Opis Edytuj

We wczesnych grach podczas Time Overa pojawia się napis "TIME OVER". Po tym licznik czasu resetuje się, a gracz zaczyna od ostatnio dotkniętego checkpointa. Dodatkowo na minutę przed końcem czasu napis "TIME" zaczyna się świecić (podobnie jak napis "RINGS" kiedy gracz nie ma pierścieni).

W późniejszych grach nie ma już ekranu Time Overa, a najczęściej w ogóle nie ma limitu czasowego.

W Sonic Adventure w misjach z określonym limitem czasowym, po jego przekroczeniu gracz nie ginie i może kontynuować grę aż do końca poziomu. Jedyną konsekwencją tego jest niezaliczenie misji.

W Sonic Adventure 2 w poziomach z określonym limitem czasowym (np. Security Hall, Green Forest) oraz w czwartej misji większości poziomów (oprócz Route 101 i Route 280) po przekroczeniu limitu gracz zaczyna poziom od początku, a ekran Time Overa nie pojawia się.

Ciekawostki Edytuj

  • W Sonic CD, gdy gracz przeczeka 3 minuty bez ruchu, Sonic powie "I'm outta here!" (Wynoszę się stąd!), skoczy w dół mapy i gracz ujrzy na ekranie "Game Over" (Koniec gry lub Gra skończona).
  • Podobnie, gdy gracz poczeka minutę bez ruchu w grze Knuckles' Chaotix, Metal Sonic przyleci i zacznie strzelać laserem w gracza, raniąc go przy tym.
  • Najbardziej znanym miejscem przez fanów by dostać Koniec Czasu jest zamknięte pomieszczenie z beczkami w drugim akcie Carnival Night Zone w Sonic the Hedgehog 3, z powodu zamieszania wywoływanego przez beczki.
  • W instrukcji Sonic Unleashed w wersjach na Xbox'a 360 i PS3, jest błędnie napisane iż w etapach rozgrywanych w dzień jest limit czasowy (10 minut jak w starszych grach).

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki