Triangle Jump (三角跳び Sankaku tob?) – zdolność wykorzystywana przez Team Sonic, Team Dark i Team Chaotix w grze Sonic Heroes. Posługują się nią postacie specjalizujące się w szybkości. Umiejętność pojawiła się również w grze Shadow the Hedgehog.

Opis Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

W Sonic Heroes z umiejętności tej mogą korzystać Sonic the Hedgehog, Shadow the Hedgehog i Espio the Chameleon. Triangle Jump pozwala przylepiać się do ścian i skakać pomiędzy nimi, jeśli znajdują się w bliskiej odległości. Jeśli ściany są od siebie zbytnio oddalone, gracz nie będzie mógł pomiędzy nimi skakać. Aby wykonać ruch, gracz musi skoczyć Homing Attackiem na ścianę i przylepić się do niej. Następnie za pomocą kolejnych skoków i strzałek postać będzie mogła skakać od ściany do ściany poruszając się do przodu lub do tyłu.

Przylepienie do ściany trwa zazwyczaj krótko i gracz będzie musiał się szybko poruszać, aby nie odczepić się od ściany. Espio jako jedyna postać może być przyklejony do ściany przez nieograniczoną ilość czasu.

Shadow the Hedgehog Edytuj

W grze Shadow the Hedgehog, tylko jeż Shadow posługuje się Triangle Jumpem. Metoda wykonywania tego ruchu jest taka sama jak w grze Sonic Heroes. Dodatkowo, Shadow może poruszać się krótko wzdłuż jednej ściany, podczas przyklejenia się do niej, bez potrzeby skakania pomiędzy poszczególnymi ścianami.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jedyną drużyną w Sonic Heroes, która nie może korzystać z Triangle Jump, jest Team Rose.