FANDOM

Trick Action (トリックアクション Torikku Akushon?) – zdolność pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Są to powietrzne akrobacje, występujące w różnych formach. Służą do przemieszczania się i zdobywania dodatkowych punktów.

Opis Edytuj

Seria Sonic Advance Edytuj

Sonic Advance 2 Edytuj

Trick Action pierwszy raz pojawiły się w grze Sonic Advance 2. Gracz może je tu wykonać tylko po wyskoczeniu z konkretnych elementów rozgrywki, takich jak springi, rampy itd.

Trick Action służą do poruszania się. Niektóre działają również jak ataki. Dzielą się na cztery grupy. Po wyskoczeniu należy wcisnąć odpowiednią strzałkę i przycisk R.

Wind Jump

Przykładowy Trick Action w Sonic Advance 2

Sonic Advance 3 Edytuj

W Sonic Advance 3 Trick Action są takie same jak w Sonic Advance 2, ale manewry Quick Reverse zostały usunięte. Jedynie Knuckles nie może z nich korzystać. Do wykonywania Trick Action gracz potrzebuje pary składającej się z Sonica, Tailsa, Amy albo Cream.

Seria Sonic Rush Edytuj

Blaze Trick Action

Blaze wykonująca Trick Action

W grach Sonic Rush i Sonic Rush Adventure pojawiły się nowe wersje Trick Action. Trick Action to akrobacje które pozwalają zdobyć dodatkowe punkty. Podobnie jak w grach z serii Sonic Advance można je wykonywać po wyskoczeniu przy użyciu różnych elementów rozgrywki. Pozwalają zdobywać punkty i napełniać licznik napięcia odpowiedzialny za Boost.

  • Basic Trick/Advanced Trick - proste akrobacje które wykonywane jeden po drugim napełniają licznik napięcia. Wykonywane po wciśnięciu przycisku B. Wciśnięcie A po trzecim triku aktywuje combo prowadzące do zakończenia trików i zdobyciu dużej liczby dodatkowych puktów.
  • Grind Trick - triki na szynach które można wykonać poprzez wciskanie przycisku R.
  • Just Trick - triki które gracz może wykonać tuż przed wskoczeniem na spring albo przed wyskoczeniem z szyny.

Poza tym powracają dwa manewry z poprzednich gier: Big Air (Hop Jump i Axel Tornado), oraz Long Wind Jump (Humming Top i Jump Step).

W Sonic Rush Adventure Trick Action mogą być wykonane także podczas jazdy na Wave Cyclone. Po wyskoczeniu z rampy należy przeciągnąć rysik do Nintendo DS po wyznaczonej trasie aby akcja się powiodła.

Seria Sonic Riders Edytuj

Metal City trick

Trick Action w Sonic Riders

W Sonic Riders Trick Action wykonywane są po wyskoczeniu z konkretnej rampy. Gracz może nabrać dodatkowej prędkości podczas wyskoku poprzez podskoczenie w odpowiednim momencie. Postać będzie mogła wtedy wykonać więcej trików. Obracając się w różnych kierunkach uzyskuje się różne bonusy. Po prawidłowym wylądowaniu bonusy zostaną zaliczone, graczowi zostanie przyznana ranga (w zależności ile trików wykonał), a paliwo zostanie uzupełnione. Jeśli w momencie wylądowania postać będzie wykonywała Trick Action to nie wyląduje prawidłowo i otrzyma rangę C, a paliwo nie zostanie zregenerowane.

W Sonic Riders: Zero Gravity zamiast paliwa Trick Action pozwalają zdobyć punkty grawitacji. Funkcjonują prawie identycznie jak w Sonic Riders.

W Sonic Free Riders Trick Action znowu służą do uzupełniania paliwa. Podczas wykonywania trików gracz musi skakać i ruszać swoim ciałem, obracając się o 180 stopni. Kucając przed skokiem można zyskać dodatkową wysokość skoku. Animacja triku zależy od tego jaką rangę otrzyma za niego gracz.

Sonic Colors Edytuj

W Sonic Colors triki mogą być wykonane po wyskoczeniu z rampy do trików. Pozwalają na zdobywanie dodatkowych punktów. Po wyskoczeniu z rampy gracz musi wciskać przyciski skoku aby zdobywać kolejne poziomy trików: począwszy od "Good", "Great", "Awesome", "Outstanding" i kończąc na "Amazing". Triki ocenia komentator.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations triki mogą być wykonane po wyskoczeniu z rampy do trików albo tęczowego pierścienia. Są zarezerwowane dla Nowoczesnego Sonica. Wykonywanie trików uzupełnia Sonic Boost. Aby wykonać triki gracz musi wciskać przyciski poruszania się. Sonic zacznie wykonywać różne pozy. Wciśnięcie kombinacji LB & RB/L1 & R1 na końcu combo uruchamia końcowe combo, nagradzające gracza dodatkowymi punktami. Umiejętność Trick Mastery pozwala na szybsze wykonywanie Trick Action.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo że Knuckles nie korzysta z Trick Action w Sonic Advance 3, to w Sound Test wciąż znajdują się dźwięki które wskazują na to że istniała taka możliwość żeby z nich korzystał.
  • Obok m.in. Boosta, jest to jedna z umiejętności z serii która pierwszy raz pojawiła się w grze przenośnej, a potem na stałe zawitała do stacjonarnych gier.
  • Jeden z trików w Sonic Generations przypomina pozę Sonica z okładki gry Sonic Adventure.