Tropical Resort

2651stron na

Jeżeli szukałeś tej samej lokacji, tylko że w grze Sonic Generations, kliknij tutaj.
Cudzy1.png Next stop, the Tropical Resort. There, you'll find breathtaking views from our giant Ferris wheel, amazing deals in the shopping mall, and constant risk of bodily harm. Cudzy2.png
Doktor Eggman

Sonic Colors
Tropical Resort

Następny poziom >>

Tropical Resort
Tropical Resort.png
Tropical Resort w wersji Wii, w grze Sonic Colors
Podstawowe informacje
Pierwsze ukazanie się:
Położenie poziomu w grze
Następny poziom:
Przeciwnicy
Badniki:
Bossowie:
Dodatkowe informacje
Inne występy w grach:
Grywalne postacie:
Lokalizacja:

Niesamowity Międzygwiezdny Park Rozrywki Doktora Eggmana

Liczba aktów:

6

Wispy:
Stan końcowy:

Zniszczony

Opis:

Niesamowita lokacja, z wszelką roślinnością i wspaniałym widokiem na kosmos i na Ziemię.

Tropical Resort (トロピカルリゾート Toropikaru Rizōto?, pol. Tropikalny Ośrodek Wczasowy) to pierwsza lokacja w grze Sonic Colors, służąca jako centrum Międzygwiezdnego Parku Rozrywki Doktora Eggmana. Lokacja ta pojawia się również w grze Sonic Generations, ale tylko w wersji 3DS tej gry. W wersji na Wii zawiera sześć aktów i bossa. Natomiast w wersji DS są tylko dwa akty, oraz trzy misje i jeden boss - Globotron.

Opis Edytuj

Tropical Resort jest pierwszą lokacją w grze Sonic Colors. Jest również centrum Niesamowitego Parku Rozrywki Doktora Eggmana. To wspaniały kosmiczny park, ze wspaniałym widokiem na Ziemię i przestrzeń kosmiczną. Można tu między innymi podróżować latającymi pojazdami, zwiedzać różne sklepy, oraz świetnie się bawić. Występuje tu wiele pięknych, tropikalnych roślinności. Jest to po prostu miejsce spokoju i szczęścia, gdzie można i odpocząć i cieszyć się wspaniałą zabawą.

Wii Edytuj

Akt 1 Edytuj

Jest to akt, w który gra wprowadza nas od razu, bez jakichkolwiek próśb o dane gracza lub nawet animacji otwierającej. Poziom ten uczy graczy podstawowej kontroli, oraz umiejętności i zdolności jeża Sonica, takich jak Boost, Homing Attack, czy skakanie. Jednak mimo to poziom zawiera mnóstwo niedostępnych ścieżek, które będzie można odkryć dopiero w późniejszym etapie gry, poprzez odblokowanie Cyjanowego Wispa, oraz Żółtego Wispa. Można tu zebrać pięć Czerwonych pierścieni.

Akt 2 Edytuj

Akt ten jest rozwinięciem poprzedniego. Wprowadza gracza głównie w sekcje 2D, oswajając go z wolniejszym gameplayem i kładąc nacisk na zręczność. Ponadto, Sonic po raz pierwszy w tej grze używa wentylatorów pozwalających mu dotrzeć do niedostępnych wcześniej pierścieni, platform, oraz Kapsuł Wispów. Tuż przed końcem etapu - dokładniej na ostatniej prostej - znajduje się mnóstwo Egg Pawn, których zniszczenie wszystkich umożliwia moc Cyan Laser. Na końcu zamiast Goal Ring czeka na gracza Więzienna Kapsuła, którą trzeba zniszczyć aby ukończyć poziom. Również tak jak w poprzednim etapie są tu niedostępne ścieżki, które można odkryć w późniejszym etapie gry. Tak jak na każdym akcie (nie licząc bossów i poziomów w Terminal Velocity) można tu zdobyć pięć Czerwonych pierścieni.

Akt 3 Edytuj

Akt ten wprowadza do rozgrywki nową zdolność, a mianowicie jest to Quick Step. Również w tym akcie po raz pierwszy w grze można użyć umiejętności Cyjanowego Wispa, czyli Cyan Laser. Poza tym w dalszej części tego aktu przeważają sekcje 2D, oraz pojawiają się nowe przeszkody - pudełka, które trzeba niszczyć używając umiejętności Stomp Attack. Etap ma dwie różne ścieżki ukończenia poziomu.

Akt 4 Edytuj

Akt czwarty w Tropical Resort to bardzo krótki poziom, którego celem głównym jest zdobycie Goal Ring, unikając kolczastych kul wystrzeliwanych przez latającego robota. Jest to również poziom, który wymaga nieco wysiłku w celu zdobycia wszystkich Czerwonych pierścieni, ponieważ niektóre można zdobyć tylko poprzez użycie Żółtego Wispa, oraz Purpurowego Wispa.

Akt 5 Edytuj

Akt piąty wykorzystuje możliwości mocy Cyan Laser, która pozwala graczowi na zdobywanie punktów poprzez niszczenie specjalnych tarcz, odbijanie się od diamentów, oraz odkrywanie ukrytych ścieżek. Niektóre sekrety wymagają odblokowania umiejętności Różowego Wispa, czyli Pink Spikes. Ponadto użycie niektórych diamentów wymaga skoku w górę i wycelowania lasera w dół.

Akt 6 Edytuj

Akt ten to kolejny króciutki poziom, wykorzystujący jedynie sekcje 2D. Wprowadzane są tu także do rozgrywki nowe opcje, takie jak używanie przełączników uruchamiających platformy. Na tym akcie nawet najmniejszy błąd może kosztować gracza życiem, ponieważ jest tu mnóstwo przepaści. Niektóre sekrety (w tym Czerwone pierścienie) wymagają użycia mocy Pink Spikes.

Nintendo DS Edytuj

Tutorial Edytuj

Tutorial gry Sonic Colors odbywa się właśnie w Tropical Resort. Naszym przewodnikiem i nauczycielem jest Tails. Pokazuje on nam jak używać umiejętności takich jak: bieganie, skakanie, niszczenie, oraz skakanie po ścianach.

Akt 1 Edytuj

Pierwszy akt w grze Sonic Colors na Nintendo DS. Jest on dość prosty. Zaczyna się podczas pierwszego spotkania z Yackerem i Wispami, w czasie gdy Orbot i Cubot starają się je schwytać. Sam poziom zachęca gracza do używania wszystkich ruchów z samouczka. Większa część tego etapu jest w sekcjach 2D jednak pod koniec poziomu pojawia się sekcja 3D, w której Sonic potrafi szybować. Gracz musi wtedy zebrać jak najwięcej Pierścieni, oraz unikać przeszkód. Jest tu również dość sporo ukrytych ścieżek i przedmiotów, dających się odkryć poprzez odblokowanie Białych, oraz Czerwonych Wispów. Poziom kończy się, poprzez zdobycie Goal Ring.

Akt 2 Edytuj

Akt ten zaczyna się, kiedy Sonic biegnąc, rozbija specjalną barierę, która sprawia, że diabelski młyn się urywa i zaczyna go gonić. Gracz musi cały czas używać Boostu aby uciekać od toczącego się diabelskiego młyna i uniknąć zniszczenia przez niego. W końcu mu się to udaje i dalsza część poziomu jest bardzo podobna do aktu pierwszego tj. wykorzystuje szybszy gameplay. Jest tu również trochę sekretów możliwych do zdobycia dopiero po odblokowaniu mocy Red Burst.

Misje (Nintendo DS) Edytuj

Misja 1 Edytuj

Orbot i Cubot porywają Cream i Cheesa, ponieważ pomylili te dwa Chao z jakimś gatunkiem Wispów. Zadaniem dla gracza, jest zebranie trzydziestu Białych Wispów w ciągu jednej minuty. Można tego dokonać niszcząc Badniki lub zbierając Kapsułę Wispów.

Po ukończeniu misji Cream wyjaśnia Sonicowi, że razem z Cheese wybrali się na przejażdżkę windą kosmiczną, w celu zwiedzenia Parku Rozrywki Doktora Eggmana.

Misja 2 Edytuj

Orbot i Cubot porwali Chao i oznajmiają Sonicowi, że ich nie uwolnią jeśli jeż nie ukończy ich wyzwania. Wyzwaniem tym jest dla gracza właśnie misja druga, a polega ona na dotarciu do wyznaczonego celu przed upływem czasu. Pomocne mogą okazać się punkty kontrolne, które dają Sonicowi dodatkowy czas. Po ukończeniu misji Sonic ratuje więzione Chao.

Misja 3 Edytuj

Jakiś czas po uratowaniu Cream i Cheese Cubot przychodzi do Sonica i oznajmia mu, że kiedy Eggman dowiedział się o dzisiejszych nieudanych misjach wysłał go do łóżka bez obiadu. Proponuje Sonicowi, grę i jeśli Sonic przegra dostanie jednego Chao do zjedzenia. Misja trzecia polega na zebraniu dwustu pięćdziesięciu Pierścieni w ciągu jednej i pół minuty.

Po ukończeniu misji Cubot odchodzi z niczym, a Cream już bez obawy o bezpieczeństwo Chao mówi Sonicowi, że każdy powinien coś jeść. Sonic odpowiada, że roboty raczej nie działają w ten sposób...

Czerwone pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: Czerwone pierścienie w Tropical Resort

Na każdym akcie w Tropical Resort (nie licząc poziomu z bossem) można zdobyć łącznie trzydzieści Czerwonych pierścieni, po pięć na każdym akcie.

Niektórych Czerwonych pierścieni nie da się zdobyć od razu na początku gry, ponieważ wymagają one odblokowania różnych Mocy Kolorów, których Sonic może się nauczyć w późniejszym etapie gry. Zebranie chociaż kilku Czerwonych pierścieni na jednym akcie, za jednym zamachem zwiększa szanse na zdobycie Rangi S na danym poziomie. Zebranie wszystkich Czerwonych pierścieni zostanie nagrodzone odblokowaniem kilku nowych poziomów w Game Landzie.

Boss Edytuj

Wii Edytuj

Osobny artykuł: Rotatatron
Tropical Resort - Screenshot 2.jpg

Rotatatron

Bossem w Tropical Resort jest wielki robot o nazwie Rotatatron, nazywany przez Eggmana "Big Boy". Jest on zbudowany na wzór diabelskiego młyna, a miejscem walki jest właśnie on sam. Dookoła jego wielkiego oka nieustannie krążą różne platformy, które co jakiś czas zaczynają się bardzo szybko kręcić wokół własnej osi. Platformy te można wykorzystać do zniszczenia bossa. Sonic może na nie wskoczyć i użyć Homing Attacku z odpowiedniej wysokości. Innym sposobem jest rozpędzenie się wewnątrz koła, poprzez nieustanne bieganie raz w prawo, raz w lewo i dobiegnięcie na górną część diabelskiego młyna. Można stamtąd skoczyć i wykonać atak. Ponadto do ataku można też użyć mocy Cyan Laser. Boss zostanie zniszczony po 2-4 uderzeniach.

Nintendo DS Edytuj

Osobny artykuł: Globotron
Globotron.png

Globotron

Bossem w wersji Nintendo DS w grze Sonic Colors jest latający robot, zwany Globotronem. Walki z nim odbywa się na okrągłej arenie w sekcji 3D.

Po ukończeniu wszystkich poziomów w Tropical Resort, Sonic w końcu dogania Eggmana, który żąda od Orbota i Cubota większej ilości Wispów. Po krótkiej wymianie zdań, Doktor wysyła swojego robota - Globotrona - aby zniszczył jeża.

Podczas walki Sonic musi ciągle biegać w koło areny i nie wolno mu się zatrzymywać. Kiedy Globotron uderzy swoim ramieniem w podłoże, Sonic będzie miał szanse użyć Homming Attacku i zadać obrażenia przeciwnikowi. Jeżeli gracz wykona atak kilka razy w krótkim czasie zostanie nagrodzony Czerwonym Wispem. Operację należy powtórzyć kilka razy aż robot padnie.

Po walce z Globotronem gracz jest świadkiem momentu, w którym Orbot i Cubot zbierają to co zostało z robota. Okazuje się, że zniknęło jego jedno ramię. Orbot i Cubot myślą, że to nic poważnego jednak jak się później okazuje, będzie to miało poważne konsekwencje w przyszłości.

Cytaty Edytuj

W różnych etapach rozgrywki, w Tropical Resort jest słyszalny głos Doktora Eggmana, który mówi przez głośniki. Powiedział on następujące frazy:

"Please refrain from throwing coins, trash or small children into the reflecting pools."
— Doktor Eggman
"Would Sonic the Hedgehog please report to the security office? Sonic the Hedgehog, please report to the security office. We found your... uh... YOUR KEYS! Yes, that's it, we found your keys. No need to be ready for a trap, since we only want to return your keys!"
— Doktor Eggman
"The unfiltered starlight from the lovely constellations above is full of deadly radiation! Help yourself to our complimentary SPF 3000 starblock. And by complimentary, I mean quite expensive."
— Doktor Eggman
"Would the owner of a white hovercar shaped like an egg please report to the front desk? Your car has been broken into. Repeat, would the owner of a white hovercar shaped like an egg please report to the front desk? Your car has been broken in-- Wait a minute, what the heck?!"
— Doktor Eggman
"Notice the lovely planet floating in the sky above you, soon to be the property of Eggman Enterprises."
— Doktor Eggman
"Please refrain from foiling evil schemes, plots or plans while inside the park. Foiling is strictly prohibited."
— Doktor Eggman
"Enjoy every moment in the luxurious grounds as they might be your last, especially if you're a meddlesome hedgehog, or his fawning sidekick."
— Doktor Eggman
"No aliens were harmed in the creation of this park. They were all harmed AFTER the park was created."
— Doktor Eggman
"Please do not be concerned if you encounter any screaming aliens. The screams are how they communicate. Really! I promise."
— Doktor Eggman
"He just thinks he's SO cool, doesn't he?"
— Doktor Eggman
"Please refrain from teasing the robots, as they are very sensitive, and require expensive maintenance."
— Doktor Eggman
"We here at Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park consider ourselves the universe's first fully green amusement park; although the green is from all the nausea and vomiting, but still, green is green."
— Doktor Eggman
"Please feel free to fill out a brief survey after your visit. Your opinions matter to us. ...Unless you didn't have fun, then we don't care."
— Doktor Eggman
"The foliage you see was pilfered from various environmentally fragile planets. Please enjoy them, as they are the last of their kind."
— Doktor Eggman
"The following rides are closed for repairs, the "Free Money Ride", "It's An All You Can Eat World", and "Pick A Car, Any Car"."
— Doktor Eggman
"Please feel free to leave all valuables in your vehicle during your stay here at Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park, as they will be perfectly safe. In no way will roaming bands of robots break into your vehicle."
— Doktor Eggman
"Welcome to Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park, where you can enjoy five planets for the price of one!"
— Podczas filmiku
"Hello, happy people! Buckle up as Eggman's Ultra-Accelerating Space Elevator whisks you to an interplanetary wonderland of fun!"
— Podczas filmiku
"This amusement park has been constructed entirely out of a sense of remorse for my past transgressions and is in no way associated with any sort of evil plot or premeditated misdeeds."
— Podczas filmiku

Muzyka Edytuj

W Tropical Resort grane są cztery główne soundtracki. Są one puszczane podczas przebywania na arenie i podczas wszystkich aktów. W Game Landzie została natomiast puszczone przeróbka soundtracka z pierwszego aktu. Oto wszystkie grane utwory:

Nazwa Muzyka
Tropical Resort - Arena
Tropical Resort - Akt 1
Tropical Resort - Akt 2
Tropical Resort - Akt 3
Tropical Resort - Game Land

Ciekawostki Edytuj

  • Używając hacków lub innych cheatów gracze mogą zauważyć, że wszystkie akty w Tropical Resort zostały zaprojektowane i umieszczone na jednej, pojedynczej mapie.
    • Powyższe zastosowanie, jest również użyte na prawie wszystkich lokacjach w grze. Wyjątkiem jest Terminal Velocity i Game Land.
  • Pomimo iż w przerywnikach filmowych widać, że Tropical Resort jest połączony z Ziemią windą kosmiczną, żaden z grywalnych aktów tego nie pokazuje, chociaż wydaje się to oczywiste.
  • W jednym z cytatów Eggman prosi Sonica aby ten udał się do jego biura, ponieważ Sonic niby zgubił swoje klucze. Podczas cytatu Doktor się jeszcze krztusi i mówi, że na pewno nie szykuje na niego pułapki.

Galeria Edytuj

Tropical Resort SC.png
Kliknij tutaj, aby przejść do galerii

Filmy Edytuj

Wii Edytuj

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 1 - S-Rank02:51

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 1 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 2 - S-Rank02:19

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 2 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 3 - S-Rank02:46

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 3 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 4 - S-Rank01:44

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 4 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 5 - S-Rank01:32

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 5 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 6 - S-Rank01:38

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Act 6 - S-Rank

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Boss - S-Rank01:01

Sonic Colors (Wii) Dolphin 60 FPS Tropical Resort - Boss - S-Rank