FANDOM

Tunnelbot (ガキーン Gakīn?)robot Doktora Eggmana, pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Pojawia się w pierwszym akcie Marble Garden Zone, gdzie służy również jako mini-boss.

Opis Edytuj

Tunnelbot-sprite
Tunnelbot jest robotem stworzonym przez Doktora Eggmana. Składa się z trzech części: głowy z małym cyjanowym okiem oraz dwóch doczepionych do niej silniczków z wiertłami na górze. Są one na tyle potężne by wwiercać się w kamienne stropy. Cały robot jest koloru pomarańczowego, z niebieskimi akcentami oraz szarymi wiertłami i łączeniami.

Boss Edytuj

Przed walką właściwą, gracz może spotkać inne Tunnelboty w różnych miejscach aktu. Gdy gracz się przy nim znajdzie, robot zacznie się wznosić i wwierci się w pobliski sufit. Najczęściej wywoła to uruchomienie się pobliskiego mechanizmu oraz opad niegroźnych skał.

Pod koniec aktu odbywa się walka. Po wejściu na arenę, Tunnelbot unosi się po prawej stronie. Gracz może go swobodnie uderzać. Po chwili zacznie się unosić i wwierci się w sufit nad areną. Gdy zniknie z pola widzenia, z góry zaczną spadać okruchy skalne, które nie zadają obrażeń, oraz zaostrzone kamienie, które już mogą zranić. Mogą jednak zostać odbite przez dowolną osłonę lub ogony Tailsa. Po kilku sekundach, robot opadnie szybko z sufitu do niemalże poziomu gruntu wiertłami skierowanymi w dół. W tym czasie gracz również może zadawać obrażenia robotowi. Po chwili Tunnelbot obróci wiertła w górę i cały atak powtórzy się.

Grając Knucklesem, gracz napotyka na dodatkową trudność ze względu na niższą wysokość skoku, a także z faktu, że Tunnelbot zatrzymuje się wyżej niż normalnie. Z pomocą przychodzi wysuwająca się spod ziemi walcowata platforma z kolcami po bokach. Gracz może na nią wskoczyć, a stamtąd atakować robota, gdy już zleci. W obu przypadkach, do pokonania wymaganych jest 6 uderzeń. Po tym robot wybuchnie, a z góry zleci tabliczka mety.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mini-Boss

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj