FANDOM

Cudzy1 A Turtle type Badnik last seen in "SKY CHASE ZONE" in "Sonic 2". It serves as a guardian of Metal Sonic's weapon unit "Metal Carrier. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode II

Turtloid (ドースン Dawson?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Są to dwa oddzielne roboty przypominające wyglądem żółwia.

Opis Edytuj

Turtloid to dwa zielone roboty przypominające żółwia: jeden mały, który siedzi na skorupie i trzyma za wodze dużego robota, oraz wielki żółw który służy małemu do przemieszczania się. Posiada silniki odrzutowe zamiast tylnych nóg. Turtloid strzela z paszczy pociskami i leci przed siebie. Przestanie być jednak groźny, kiedy gracz zniszczy małego Turtloida. Duży będzie wtedy służyć za platformę.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Turtloid sprite
Turtloid zadebiutował w grze w grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Sky Chase Zone.

Sonic the Hedgehog 4: Episode II Edytuj

Turtloid S4

Turtloid w Sonic 4

Turtloidy powracają na poziomie Sky Fortress Zone. Pojawiają się w pierwszym i drugim akcie. Ich zachowanie jest identyczne jak w poprzedniej grze, podczas gdy wygląd uległ niewielkim zmianom. W pierwszym akcie Turtloidy osłaniają Metal Carrier. Później zaczynają lecieć w stronę gracza, zajmując odpowiednie pozycję. Turtloidy zatrzymują się w danym miejscu, a duży robot zaczyna strzleąć pociskami. Często Turtloidy ustawiają się w taki sposób, aby gracz mógł później przejść po ich skorupach jak po zwykłych platformach. Najpierw należy jednak zniszczyć małego żółwia.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World Turtloidy ponownie przeszły zmianę wyglądu, znacznie bardziej uproszczony i podobny do ich oryginalnego konceptu z Sonic the Hedgehog 2. Mały Turtloid otrzymał dodatkowo żółty smoczek. Turtloidy pojawiają się w trzeciej zonie Sky Road, oraz ? zonie w Tropical Coast. Tym razem zniszczenie małego Turtloida sprawi, że duży spadnie. Duże Turtloidy pojawiają się również w Hidden World, gdzie służą jako latające przeszkody i nie mogą być zniszczone.

Sonic Mania Edytuj

Armadilloid

Turtloid pojawia się w pierwszym akcie Mirage Saloon Zone dla Sonica i Tailsa. W tej grze Turtloidy noszą nazwę Armadilloid i posiadają wygląd bordowo-srebrnego pancernika.

W innych grach Edytuj

Turtloid Lego

Turtloid w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

W LEGO Dimensions Turtloid pojawia się na poziomie Metropolis Zone. Roboty te latają w powietrzu i próbują wlecieć w Tornado i tym samym zniszczyć je.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj