FANDOM

Tyrolka (ang. Zip Line) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Tyrolka to uchwyt przymocowany do liny. Postać która się go złapie będzie mogła przejechać na drugą stronę liny. Zwykle tyrolki są zamontowane w taki sposób, aby postać zjeżdżała po nich po skosie w dół. Czasami jednak są ustawione w poziomie. Początkowo tyrolki nie mały ustalonego ścisłego wyglądu. Pierwszy raz pojawiły się w Sonic the Hedgehog 3 na poziomie Angel Island Zone jako metalowe uchwyty przymocowane do lin. Po tym jak dojechały do końca obracały się i gracz mógł się ich puścić w dowolnym momencie. W Sonic Adventure pojawiły się na poziomie Red Mountain. Poszczególne tyrolki łączył ze sobą metalowy wyciąg. W Sonic Advance pojawiły się na poziomie Secret Base Zone. Liny były ustawione w taki sposób aby przecinały się i tworzyły różne trasy.

W Sonic Heroes z kolei pojawiały się na specjalnych poziomach w postaci kolorowych uchwytów, podobnych do krążków linowych. Pozwalały na zebranie dodatkowych kolorowych kul, umieszczonych wyżej. W Shadow the Hedgehog tyrolki zostały określone jako coastery. Te metalowe uchwyty pojawiły się w GUN Fortress. Podczas jazdy po nich gracz mógł przechylać się w prawo lub w lewo aby uniknąć innych zagrożeń. Pojawiły się także w Sonic Rivals, jako niebiesko-białe uchwyty. W Sonic and the Secret Rings przypominały topory przyczepione do lin.

Od Sonic Unleashed tyrolki otrzymały ujednolicony wygląd. Od teraz posiadają czerwono-czarne uchwyty.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria