FANDOM

UFO – tajemnicze statki kosmiczne pojawiające się w specjalnych poziomach z gry Sonic the Hedgehog CD oraz specjalnych poziomach z gry Sonic Mania.

Opis Edytuj

UFO to masywne, owalne pojazdy. Pojawiają się w dwóch wariantach - fioletowe z żółtymi i białym paskami oraz niebieskie z czerwonymi pasami.

Sonic the Hedgehog CD Edytuj

UFO pojawiają się w specjalnych poziomach gry Sonic the Hedgehog CD jako ich główny element. Na każdy poziom pojawia się 6 takich statków i zadaniem gracza jest je zniszczyć. Można to zrobić używając Spin Attacku lub poruszając się w powietrzu po podmuchu wentylatora. Poza sześcioma statkami do zniszczenia, pojawia się także statek niebieski, jeżeli graczowi kończy się czas.

Statki zawierają w sobie power-upy. Fioletowy w żółte paski zawiera Super pierścień, zaś fioletowy w białe paski - buty szybkości. Niebieski natomiast daje graczowi 30 dodatkowych sekund.

Sonic Mania Edytuj

UFO powraca w grze Sonic Mania. Posiada podobny wygląd, lecz posiada duży uchwyt, którym przenosi Szmaragd Chaosu. Pojawia się w specjalnych poziomach i jest jednym z jej głównych elementów. Gracz musi gonić go po planszy, aby odebrać Szmaragd.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo UFO miały pojawić się na Marble Zone, ponieważ na wczesnych screenach promocyjnych widać niebo w Marble Zone usiane tymi statkami. Dostępne są one do dodania w trybie debugowania w reedycji z 2013 roku.
  • W reedycji z 2011 roku, statki z butami szybkości są koloru niebieskiego, aby dało się je odróżnić z większej odległości.