FANDOM

Cudzy1 The Orbinauts return as one of Sonic's most challenging Badnicks! Pay close attention, you only have a split second to defeat them. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Uni Uni (ウニウニ?) – badnik typu Orbinaut pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest zielonym robotem, dookoła którego krążą kolczaste kule. Wyglądem przypomina jeżowca. Podobnie jak Unidus, w północnoamerykańskiej instrukcji jest po prostu nazwany Orbinautem. Oba te roboty różni jednak kolor ciała i sposób ataku.

Opis Edytuj

Uni-uni to robot o wyglądzie zielonej kuli, dookoła której krążą mniejsze, żółte kolczaste kule. Porusza się na wyznaczonym terenie. W przeciwieństwie do Unidusa, Uni-uni trzyma kule przy sobie aby się bronić. W związku z tym zniszczenie go bez otrzymania obrażeń jest niemalże niemożliwe. Robota można jednak łatwo zniszczyć jeśli ma się nietykalność, albo można się pod nim przeturlać.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Uniuni
Uni Uni zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991), na poziomie Star Light Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Orbinaut 8 bit sprite

W 8-bitowej wersji gry Uni-uni pojawia się w pierwszym akcie Sky Base Zone. Badnik w tej wersji wygląda nieco inaczej. Ma różowe ciało i żółte kule dookoła siebie.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Uni Uni owraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, na poziomie Lost Labyrinth Zone. Jeśli gracz zbliży się teraz do Uni Uni, to ten rozsuwa swoje kolczaste kule i łatwiej jest go trafić.

Sonic Colors Edytuj

Uni-uni sonic-colors-ds
Uni Uni pojawia się w wersji Sonic Colors na Nintendo DS. Można go znaleźć na Aquarium Park. Roboty spotyka się zarówno na lądzie jak i pod wodą. Niektóre Uni Uni blokują drogę gracza w wąskich przejściach, a inne poruszają się w górę, lub w dół.

Sonic Lost World Edytuj

Uni Uni pojawiają się w Sonic Lost World zarówno w wersji na Wii U, jak i na Nintendo 3DS. W wersji na Wii U można je spotkać w pierwszej i drugiej zonie Windy Hill, pierwszej i czwartej zonie Frozen Factory, czwartej zonie Silent Forest, oraz czwartej i ? zonie Sky Road. W wersji na Nintendo 3DS pojawiają się w drugiej i trzeciej zonie Tropical Coast, pierwszej i trzeciej zonie Frozen Factory, oraz pierwszej Zonie Sky Road. Uni-uni mogą występować pojedynczo, albo w grupach. Czasami układa się w formacje przypominające wieże. Kiedy gracz zbliży się do nich, Uni-uni upuszczą swoje kolczaste kule.

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

</div></div>

Zrzuty ekranu Edytuj

</div></div>

Ciekawostki Edytuj