Fandom

Sonic Wiki

Uni-uni

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Uni Uni (ウニウニ?) – badnik typu Orbinaut pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest zielonym robotem, dookoła którego krążą kolczaste kule. Wyglądem przypomina jeżowca.

Podobnie jak Unidus, w północnoamerykańskiej instrukcji jest po prostu nazwany Orbinaut. Oba te roboty różni jednak kolor ciała i sposób ataku.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Uniuni.gif
Uni Uni zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991), na poziomie Star Light Zone. W przeciwieństwie do Unidusa, Uni-uni trzyma kule przy sobie aby się bronić. W związku z tym zniszczenie go bez otrzymania obrażeń jest niemalże niemożliwe. Gracz może uniknąć badnika skacząc nad nim lub turlając się pod nim. Jeśli gracz chce go zniszczyć musi bardzo ostrożnie skoczyć na badnika, pomiędzy jego kule. Może również otrzymać obrażenia i korzystając z chwilowej nietykalności zniszczyć badnika.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Orbinaut 8 bit sprite.png

W 8-bitowej wersji gry Uni-uni pojawia się w pierwszym akcie Sky Base Zone. Badnik w tej wersji wygląda nieco inaczej. Ma różowe ciało i żółte kule dookoła siebie. Atak jest identyczny jak w 16-bitowej wersji.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Uni-uni sonic 4.png
Uni Uni owraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, na poziomie Lost Labyrinth Zone. Jeśli gracz zbliży się teraz do Uni Uni, to ten rozsuwa swoje kolczaste kule i łatwiej jest go trafić, nie otrzymując przy tym obrażeń.

Sonic Colors Edytuj

Uni-uni sonic-colors-ds.png
Uni Uni pojawia się również w wersji Sonic Colors na Nintendo DS. Można go znaleźć na Aquarium Park. Roboty spotyka się zarówno na lądzie jak i pod wodą. Niektóre Uni Uni blokują drogę gracza w wąskich przejściach, a inne poruszają się w górę, lub w dół.

Sonic Lost World Edytuj

Uni Uni pojawiają się w Sonic Lost World zarówno w wersji na Wii U, jak i na Nintendo 3DS. W wersji na Wii U można je spotkać w pierwszym i drugim Zonie Windy Hill, pierwszym i czwartym Zonie Frozen Factory, czwartym Zonie Silent Forest, oraz czwartym i ? Zonie Sky Road. W wersji na Nintendo 3DS pojawiają się w drugim i trzecim Zonie Tropical Coast, pierwszym i trzecim Zonie Frozen Factory, oraz pierwszym Zonie Sky Road.

W dwuwymiarowych sekcjach, Uni Uni poruszają się w prawą i lewą stronę ekranu. Jeśli gracz do nich podejdzie, zrzucają w dół swoje kolczaste kule, które mogą zadać obrażenia graczowi, ale pozbawiają samych siebie ochrony. Czasami Uni Uni tworzą czteroosobowego grupy, w których roboty ustawione są jeden na drugim.

W trójwymiarowych sekcjach, kolczaste kule krążą wokół Uni Uni w taki sposób, że od góry roboty są odsłonięte na ataki. Poruszają się na wyznaczonym terenie, a kiedy zobaczą gracza, zaczną się do niego zbliżać i będą mogły zranić swoimi kulami.

Galeria Edytuj

Rysunki Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

ved
Sonic the Hedgehog 4
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki