FANDOM

Cudzy1 The Orbinauts return as one of Sonic's most challenging Badnicks! Pay close attention, you only have a split second to defeat them. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Unidus (ウニダス?) – badnik typu Orbinaut pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest niebieskim robotem, dookoła którego krążą czerwone, kolczaste kule. Podobnie jak Uni Uni, w północnoamerykańskiej instrukcji jest po prostu nazwany Orbinautem. Oba te roboty różni jednak kolor ciała i sposób ataku.

Opis Edytuj

Unidus to niebieska kula, wokół której krążą mniejsze, czerwone kolczaste kule. Kiedy robot zauważy gracza, zrobi się cały czerwony, a jego twarz przybierze gniewny wyraz. Unidus zacznie pozbywać się swoich kolczastych kul po kolei, rzucając nimi przed siebie. Kule mogą zadać graczowi obrażenia, ale pozbywając się ich, robot jest odsłonięty na ataki.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Unidus-spr
Unidus zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991), na poziomie Labyrinth Zone. Pojawia się również w trzecim akcie Scrap Brain Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Unidus pojawia się również w ośmiobitowej wersji gry na poziomie Labyrinth Zone. Jest tu jasnoniebieski.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Unidus S4

Unidus w Sonic the Hedgehog 4

Unidusy powracają w Sonic the Hedgehog 4 z lekko zmienionym wyglądem. Są teraz przez cały czas czerwone, niezależnie od tego czy w pobliżu jest gracz.

Sonic Lost World Edytuj

Unidus Lost World 2

Unidus odrzucający swoje kule w Sonic Lost World

W Sonic Lost World Unidsy pojawiają się zarówno w wersji na Wii U, jak i na Nintendo 3DS. W wersji na Wii U można je spotkać w czwartej zonie Frozen Factory, oraz w pierwszej, czwartej i ? zonie Sky Road. W Frozen Factory, Unidasy łączą się z Uni Uni, tworząc grupy liczące po cztery roboty (po dwa Uni Uni i dwa Unidasy). Ustawiają się jeden na drugim, w formacji przypominającej wieżę, co blokuje graczowi przejście. W Sky Road natomiast występują pojedynczo, najczęściej w ciasnych korytarzach. Kiedy wykryją gracza, zmienią kolor na czerwony i zaczną wypuszczać przed siebie swoje kolczaste kule, jedną po drugiej. W wersji na Nintendo 3DS, Unidusy pojawiają się tylko w drugim Zonie Sky Road. Nie wystrzeliwują jednak swoich kolczastych kul w gracza, ani nie zmieniają koloru na czerwony. Zachowują się prawie identycznie jak Uni Uni, otaczając się kulami dookoła. Gracz musi zaatakować roboty z góry, aby móc je zniszczyć i nie otrzymać przy tym obrażeń.

W innych grach Edytuj

Unidus Lego

Unidus w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Unidus pojawia się na poziomie Labyrinth Zone. Wygląda podobnie jak w Sonic the Hedgehog 4: Episode I i tak też się zachowuje.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Unidusy pojawiają się w 227 numerze komiksu Sonic the Hedgehog.

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

</div></div>

Zrzuty ekranu Edytuj

</div></div>

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki