Fandom

Sonic Wiki

Unidus

2822strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Unidus (ウニダス?) – badnik typu Orbinaut pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest niebieskim robotem, dookoła którego krążą czerwone, kolczaste kule.

Podobnie jak Uni Uni, w północnoamerykańskiej instrukcji jest po prostu nazwany Orbinaut. Oba te roboty różni jednak kolor ciała i sposób ataku.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Unidus-spr.gif
Unidus zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991), na poziomie Labyrinth Zone. Pojawia się również w trzecim akcie Scrap Brain Zone.

Jest niebieski, lecz kiedy wykryje wroga zmienia kolor na czerwony i odrzuca swoje kule jedną po drugiej w kierunku wroga. Po odrzuceniu kul Unidus jest kompletnie bezbronny i można go zniszczyć za pomocą Spin Jumpu.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Unidus pojawia się również w ośmiobitowej wersji gry na poziomie Labyrinth Zone. Korzysta z tego samego ataku co w wersji 16-bitowej, lecz jest jasnoniebieski.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Unidus S4.png

Unidus w Sonic the Hedgehog 4

Unidusy powracają w Sonic the Hedgehog 4 z lekko zmienionym wyglądem. Są teraz przez cały czas czerwone, niezależnie od tego czy w pobliżu jest gracz. Kiedy wykryją postać, uniosą się lekko do góry i zaczną wypuszczać przed siebie swoje kolczaste kule, jedną po drugiej. Podobnie jak w poprzednich grach, mogą nimi zranić gracza, ale pozbawiają się w ten sposób osłony.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World Unidsy pojawiają się zarówno w wersji na Wii U, jak i na Nintendo 3DS. W wersji na Wii U można je spotkać w czwartym Zonie Frozen Factory, oraz w pierwszym, czwartym i ? Zonie Sky Road. W Frozen Factory, Unidasy łączą się z Uni Uni, tworząc grupy liczące po cztery roboty (po dwa Uni Uni i dwa Unidasy). Ustawiają się jeden na drugim, w formacji przypominającej wieżę, co blokuje graczowi przejście. W Sky Road natomiast występują pojedynczo, najczęściej w ciasnych korytarzach. Kiedy wykryją gracza, zmienią kolor na czerwony i zaczną wypuszczać przed siebie swoje kolczaste kule, jedną po drugiej. Podobnie jak w poprzednich grach, mogą nimi zranić gracza, ale pozbawiają się w ten sposób osłony.

Unidus Lost World 2.png

Unidus odrzucający swoje kule w Sonic Lost World

W wersji na Nintendo 3DS, Unidusy pojawiają się tylko w drugim Zonie Sky Road. Nie wystrzeliwują jednak swoich kolczastych kul w gracza, ani nie zmieniają koloru na czerwony. Zachowują się prawie identycznie jak Uni Uni, otaczając się kulami dookoła. Gracz musi zaatakować roboty z góry, aby móc je zniszczyć i nie otrzymać przy tym obrażeń.

W innych grach Edytuj

Unidus Lego.png

Unidus w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Unidus pojawia się na poziomie Labyrinth Zone. Wygląda podobnie jak w Sonic the Hedgehog 4: Episode I i tak też się zachowuje.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Unidusy pojawiają się w 227 numerze komiksu Sonic the Hedgehog.

Galeria Edytuj

Rysunki Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

ved
Sonic the Hedgehog 4
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki