Wall Jump (三角飛び Sankakutobi?, dosł. Triangle Jump), lub Wall Kick – umiejętność pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Korzystają z niej: Sonic the Hedgehog, Shadow the Hedgehog i Mighty the Armadillo. Pozwala na przeskakiwanie pomiędzy dwiema ścianami.

Opis Edytuj

Knuckles' Chaotix Edytuj

Wall Jump, pod nazwą Wall Kick, po raz pierwszy pojawił się w Knuckles' Chaotix, gdzie korzystał z niego Mighty. Po przyczepieniu się do ściany Mighty może odskoczyć w przeciwległym kierunku.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

W Sonic the Hedgehog Sonic i Shadow otrzymali zdolność Wall Jump. Z umiejętności można korzystać tylko w wybranych miejscach na niektórych poziomach. Postać przyczepia się do wybranej ściany i gracz musi jak najszybciej wcisnąć przycisk skoku, aby postać skoczyła do kolejnego punktu (podobnie jak z panelami skoku w Sonic Adventure). W przeciwnym razie gracz odczepi się od ściany i spadnie do przepaści.

Sonic Unleashed Edytuj

W Sonic Unleashed Wall Jump stał się standardową umiejętnością Sonica. W wersji na PlayStation 3/Xbox 360 gracz będzie potrzebował Wall Jump Shoes w celu wykonywania zdolności. Ściany od których można się odbijać pojawiają się tylko w sekcjach dwuwymiarowych i oznaczone są trasami z pierścieni. Po przyczepieniu się do ściany Sonic musi odbić się do drugiej ściany, zanim ześlizgnie się.

Sonic Colors Edytuj

Wall Jump powraca w Sonic Colors, gdzie funkcjonuje na takich samych zasadach jak w Sonic Unleashed. Ponownie można go wykonywać w dwuwymiarowych sekcjach. Oprócz ścian można wykorzystywać także skrzynie.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations z Wall Jump korzysta Nowoczesny Sonic, podobnie jak w dwóch poprzednich grach. Ściany od których może się odbijać są czarno-czerwonymi płytami. Pojawiają się także nieoznaczone ściany od których również można się odbijać. Wall Jump jest także niezbędny w trakcie walki z Egg Dragoonem, kiedy ten zamyka gracza między dwiema ścianami.

Wyposażenie się w umiejętność Direct Jump zwiększa szybkość odbijania się od ścian.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World Wall Jump ponownie jest standardową umiejętnością Sonica, należącą do Parkouru. Tym razem gracz może odbijać się od dowolnych ścian, ale tylko w sekcjach dwuwymiarowych. Sonic może się wspinać po ścianach, a nawet wykonywać na nich Spin Dash, ale nie może tego robić zbyt długo, ponieważ zwolni i ześlizgnie się. W trakcie odbijania się pomiędzy ścianami Sonic zostawia za sobą swoje sylwetki i drobinki pyłu.