FANDOM

Wall Jump (三角飛び Sankakutobi?, dosł. Triangle Jump), lub Wall Kick – umiejętność pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Korzystają z niej: Sonic the Hedgehog, Shadow the Hedgehog i Mighty the Armadillo. Pozwala na przeskakiwanie pomiędzy dwiema ścianami.

Opis Edytuj

Knuckles' Chaotix Edytuj

Wall Jump, pod nazwą Wall Kick, po raz pierwszy pojawił się w Knuckles' Chaotix, gdzie korzystał z niego Mighty. Po przyczepieniu się do ściany Mighty może odskoczyć w przeciwległym kierunku.

Sonic the Hedgehog (2006) Edytuj

W Sonic the Hedgehog Sonic i Shadow otrzymali zdolność Wall Jump. Z umiejętności można korzystać tylko w wybranych miejscach na niektórych poziomach. Postać przyczepia się do wybranej ściany i gracz musi jak najszybciej wcisnąć przycisk skoku, aby postać skoczyła do kolejnego punktu (podobnie jak z panelami skoku w Sonic Adventure). W przeciwnym razie gracz odczepi się od ściany i spadnie do przepaści.

Sonic Unleashed Edytuj

W Sonic Unleashed Wall Jump stał się standardową umiejętnością Sonica. W wersji na PlayStation 3/Xbox 360 gracz będzie potrzebował Wall Jump Shoes w celu wykonywania zdolności. Ściany od których można się odbijać pojawiają się tylko w sekcjach dwuwymiarowych i oznaczone są trasami z pierścieni. Po przyczepieniu się do ściany Sonic musi odbić się do drugiej ściany, zanim ześlizgnie się.

Sonic Colors Edytuj

Wall Jump powraca w Sonic Colors, gdzie funkcjonuje na takich samych zasadach jak w Sonic Unleashed. Ponownie można go wykonywać w dwuwymiarowych sekcjach. Oprócz ścian można wykorzystywać także skrzynie.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations z Wall Jump korzysta Nowoczesny Sonic, podobnie jak w dwóch poprzednich grach. Ściany od których może się odbijać są czarno-czerwonymi płytami. Pojawiają się także nieoznaczone ściany od których również można się odbijać. Wall Jump jest także niezbędny w trakcie walki z Egg Dragoonem, kiedy ten zamyka gracza między dwiema ścianami.

Wyposażenie się w umiejętność Direct Jump zwiększa szybkość odbijania się od ścian.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World Wall Jump ponownie jest standardową umiejętnością Sonica, należącą do Parkouru. Tym razem gracz może odbijać się od dowolnych ścian, ale tylko w sekcjach dwuwymiarowych. Sonic może się wspinać po ścianach, a nawet wykonywać na nich Spin Dash, ale nie może tego robić zbyt długo, ponieważ zwolni i ześlizgnie się. W trakcie odbijania się pomiędzy ścianami Sonic zostawia za sobą swoje sylwetki i drobinki pyłu.

Sonic Forces Edytuj

W grze Sonic Forces Wall Jump możliwy jest tylko na poziomie Imperial Tower, gdzie gracz kontroluje Avatara. Odbywa się pomiędzy dwiema zwykłymi ścianami. Muszą one jedynie stać wystarczająco blisko siebie.

Galeria Edytuj