Water Palace (ウォーターパレス U~ōtāparesu?) – poziom w grze Sonic Rush. Dla Sonica jest drugim, a dla Blaze czwartym poziomem. Jego remake pojawia się w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS.

Opis Edytuj

Water Palace mapa

Water Palace na mapie

Water Palace to starożytne ruiny, zlokalizowane w częściowo zatopionym mieście na wybrzeżu. Styl architektoniczny budowli przypomina Apotos z Sonic Unleashed (które samo w sobie wzorowane jest na Grecji).

Górne sekcje poziomu stanowi suchy ląd. Mieszczą się tutaj różnego rodzaju budowle z białego kamienia. Spotkać można tu można małe, wystające spod ziemi zbiorniki z wodą. Co jakiś czas wyrzucają z siebie wodę w górę, jak gejzery. Mogą w ten sposób wybić postać w górę. Znajdują się tu także dwa rodzaje wodnych zjeżdżalni: biegnące krzywo w dół, lub zakręcające zjeżdżalnie-korkociągi. Często sekcje te są przecinane przez wodne zbiorniki, nad którymi można przeskoczyć po ruchomych i nieruchomych platformach, występujących w dwóch szerokościach: małej i dużej. Czasami zapadają się w dół, krótko po tym jak postać na nich stanie. Szczególne są platformy w kształcie półkola, które przechylają się kiedy gracz na nich stanie i mogą zrzucić postać do wody. Oprócz tego mieszczą się tutaj także biało-żółte szyny.

Dolne sekcje to podwodne obszary pałacu. Ponieważ gracz ma ograniczony zapas powietrza, będzie musiał go co jakiś czas uzupełniać, połykając pęcherzyki powietrza. Podobnie jak na górnych sekcjach, można tu spotkać ruchome i nieruchome platformy. Należy być jednak ostrożnym, ponieważ zapadające się platformy często prowadzą do podwodnych przepaści. Nowe są tutaj kolczaste miny z łańcuchem. Gracz może złapać się uchwytu takiej bomby i ta zacznie płynąć w górę. Po 5 sekundach zdetonuje się, niezależnie od tego czy gracz się jej puścił czy też cały czas trzymał. Może zniszczyć robota, którego dotknie, ale równocześnie zadaje obrażenia postaci. Innym obiektem jest podwodny wiatrak. Zależnie od tego z jaką prędkością gracz na niego wbiegł, zacznie się obracać i pozwoli postaci płynąć w górę, lub w dół.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Egg Turtle

Bossem poziomu jest Egg Turtle. Walka ma miejsce pod wodą na okrągłej arenie, ale mimo tego gracz nie może tutaj utonąć. W trakcie walki Egg Turtle będzie próbował przygnieść gracza swoim brzuchem, albo ugryźć go. Kiedy wykonuje ten drugi atak, można go uderzyć. Czasami poziom wody będzie opadać i wtedy Egg Turtle położy się. Zacznie wtedy wysuwać swoją szyję, ab

Badniki Edytuj

Nazwa Sprite
Knight Pawn
Knight Pawn Rush sprite
Egg Flapper Diver
EF Diver sprite
Klagen
Klagen sprite 1
Klagen
Klagen sprite 2

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Back 2 Back (Sonic)
Back 2 Back (Blaze)

W innych grach Edytuj

Sonic Generations Edytuj

Water Palace SG 3DS
Osobny artykuł: Water Palace (Sonic Generations)

Water Palace pojawia się w Sonic Generations na Nintendo 3DS jako szósty poziom, a także pierwszy poziom ery nowoczesnej.

Galeria Edytuj

Akt 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 2 Edytuj

[?
]