Wentylator (ang. Fan) (ファン Fan?), znany również jako Fan Block (扇風機ブロック senpūki burokku?, dosł. electric fan block) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Wentylatory wystąpiły w wielu grach, a tym samym w wielu formach.

Pierwszy wentylator pojawiły się w Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Star Light Zone. Był to szaro-zielony wiatrak, który odpychał postać w kierunku w którym wiał. Podobny wiatrak pojawił się w Sonic Advance 2, gdzie funkcjonował identycznie, ale dodatkowo umożliwiał nabieranie prędkości.

W grach Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog 3 i Sonic 3D Blast wentylatory były małymi wiatrakami, które mogły unosić postać do góry jeśli były zamontowane na podłożu, albo do przodu jeśli przyczepiano je do ścian. Na poziomach Wing Fortress Zone, Aerobase Zone i Sky Fortress Zone wentylatory pojawiły się pod postacią wielkich śmigieł. W Sonic Adventure pojawiły się podobne wentylatory, na poziomie Final Egg. Podobnie w Shadow the Hedgehog na poziomie The Doom.

W Sonic CD pojawiły się tzw. Fan Blocks. Można je znaleźć tylko na specjalnych poziomach. Po wbiegnięciu wyrzucają postać w górę, pozwalając jej na swobodne poruszanie się w powietrzu. Po uniesieniu postać powoli opada na ziemię.

Wentylator SG

Sonic unoszony przez wentylator

W Sonic Heroes wentylatory zostały powiększone. Postacie które na nie wbiegną będą lekko unoszone w ziemię. Z prawdziwej mocy wentylatorów mogą skorzystać jedynie formacje siły (Knuckles, Omega, Big, Vector). Wykorzystując umiejętność Triangle Dive postacie unoszą się wysoko w powietrze.

Od gry Sonic Colors wentylatory zostały pomniejszone. Wzorowano je na tych z Sonic Heroes. W Sonic Generations przeszły kolejną zmianę. W obu tych grach nie trzeba używać żadnych specjalnych umiejętności, aby wykorzystać ich moc. Wentylatory po prostu unoszą postać do góry. Jeśli są przymocowane do ścian to popychają ją w danym kierunku.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

Skeletal Fan

Kościany wentylator z Mystic Mansion i Terror Hall