FANDOM

Wieżyczka obronna (ang. Big Gun) – elementy rozgrywki pojawiające się w grach Sonic Adventure i Sonic Heroes. Jak sama ich nazwa wskazuje są to działa, które są wykorzystywane przez Doktora Eggmana do obrony jego powietrznych okrętów. Wieżyczki obronne występują w różnych rozmiarach i niekiedy różnią się pociskami jakie wystrzeliwują.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

W Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut wieżyczki obronne pojawiają się na poziomie Sky Deck. Małe, średnie i duże wieżyczki mogą być zniszczone jednym ciosem. Ogromne wieżyczki mogą zniszczyć tylko rakiety, a pozostałe wieżyczki są nieosiągalne i przez to nie da się ich zniszczyć.

Wygląd Nazwa Opis
Sky Deck 1 Działo startowe Działo pojawiające się na samym początku poziomu w wersji Sonica i Tailsa. Wystrzeliwuje gracza do dalszej części poziomu.
Big Gun 1 Wieżyczka zwisająca z sufitu Pierwsza ofensywna wieżyczka jaka pojawia się w Sky Deck w wersji Sonica i Tailsa. Wieżyczki te zaczynają pojawiać się obok trasy po której biegną na początku bohaterowie. Strzelają pociskami w wybrany segment trasy, aby go zniszczyć.
Big Gun 2 Mała wieżyczka Mała wieżyczka posiadająca spłaszczony pancerz i dwie lufy. Wysuwa się kiedy gracz do niej podejdzie i strzela dookoła serią małych pocisków.
Big Gun 3 Średnia wieżyczka Średniej wielkości wieżyczka. Wysuwa się kiedy gracz do niej podejdzie i strzela dookoła serią małych pocisków.
Big Gun 4 Duża wieżyczka Duża wieżyczka która wysuwa się kiedy gracz do niej podejdzie. Strzela pojedynczymi, dużymi pociskami energii.
Big Gun 5 Ogromna wieżyczka Ogromna wieżyczka która strzela ogromny pociskami energii. Może być zniszczona tylko przy użyciu rakiety. Przyczepiana do sufitu albo podłogi.

Sonic Heroes Edytuj

W Sonic Heroes wieżyczki obronne pojawiają się na poziomach Egg Fleet i Final Fortress. Do zniszczenia ich potrzeba kilku ciosów postaci szybkości i zwykle jednego uderzenia od postaci siły. Thunder Shoot niskiego poziomu może je na pewien czas sparaliżować, a na wyższych poziomach jest już w stanie je niszczyć. Jeśli działo zostanie poważnie uszkodzone to zacznie emitować dym. Każde działo strzela pomarańczowym pociskiem przypominającym powiększony nabój do pistoletu.

Wygląd Nazwa Opis
Cannon 1 Małe działo Powszechnie spotykane działo. Posiada pojedynczą lufę z której wystrzeliwuje pocisk. Najmniej wytrzymała.
Cannon 2 Podwójne działo Działo wyposażone w dwie lufy, z których jednocześnie wystrzeliwuje dwa pociski.
Cannon 3 Duże działo Duża wieżyczka. Najbardziej wytrzymała i strzelająca najgroźniejszymi pociskami.
Cannon 4 Działo z przyciskiem Płaskie działo z jedną lufą i przyciskiem na górze. Pojawia się tylko na poziomie Egg Fleet w wersji Team Rose. Uderzanie w przycisk za pomocą Body Press wzniesie działo do góry i pozwoli dostać się do wyższych obszarów.