FANDOM

Wielki pierścień (ang. Giant Ring) zwany też Specjalnym pierścieniem (スペシャルリング Supesharu Ringu?, ang. Special Ring) – rodzaj pierścienia pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Występuje on znacznie rzadziej niż normalne pierścienie i często ukazuje się dopiero po spełnieniu określonych wymagań. Jego najczęstszą funkcją jest przenoszenie gracza do specjalnego poziomu lub innych niedostępnych normalnie miejsc. Zadebiutował w pierwszej grze z serii.

Opis Edytuj

Wielkie pierścienie są większymi wersjami zwykłych pierścieni pojawiających się podczas rozgrywki. Podobnie jak one, są koloru złotego. Nie jest znane ich pochodzenie.

Pojawiają się znacznie rzadziej niż ich mniejsze odpowiedniki. Najczęściej ukryte są na końcu poziomu lub w sekretnych pomieszczeniach. W przeciwieństwie do zwykłych pierścieni, które zostają zebrane przez postać, wielkie pierścienie znikają po kontakcie zabierając ze sobą postać w inne miejsce, np. specjalny poziom.

W grach Edytuj

Sonic the Hedgehog Edytuj

WielkiPierścieńS1
Wielkie pierścienie pojawiają się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog (1991). Są one położone na końcu aktu pierwszego i drugiego w pierwszych pięciu poziomach, jednak są ukryte, jeżeli gracz nie posiada co najmniej 50 pierścieni. Wskoczenie do pierścienia przetransportuje gracza do jednego z sześciu specjalnych poziomów po naliczeniu punktów.

Sonic the Hedgehog CD Edytuj

Wielkie pierścienie pojawiają się ponownie w Sonic the Hedgehog CD, gdzie pełnią podobnie jak w Sonic the Hedgehog, transportują gracza do specjalnych poziomów po wskoczeniu. Pojawiają się w pierwszym i drugim akcie każdego poziomu i każdej linii czasowej i są ukryte jeżeli gracz ma mniej niż 50 pierścieni.

Sonic Chaos Edytuj

W Sonic Chaos, wielkie pierścienie pojawiają się w dwóch pierwszych poziomach specjalnych i dają graczowi 10 pierścieni po zdobyciu. Pojawiają się w większych grupach. Niektóre z nich formują nazwiska/pseudonimy projektantów gry, np. "SHIMA" czy "RAY".

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles Edytuj

WielkiPierścieńS3K
Wielkie pierścienie w funkcji przenoszenia do specjalnych poziomów powracają w Sonic 3 & Knuckles. W przeciwieństwie do poprzedników, nie pojawiają się na końcu aktu, lecz są ukryte w poziomach. W Sonic the Hedgehog 3 znajdują się we wszystkich poziomach, zaś w Sonic & Knuckles pojawiają się jedynie w czterech pierwszych poziomach (Mushroom Hill Zone, Flying Battery Zone, Sandopolis Zone i Lava Reef Zone). Pierścień pojawia się niezależnie od innych czynników. Jeżeli gracz posiada wszystkie szmaragdy, zamiast transportu do specjalnego poziomu, dają 50 pierścieni.

W Sonic 3 & Knuckles, poza złotymi, pojawia się również inna odmiana pierścienia, która świeci na kolory Super Szmaragdów i transportuje gracza do Ołtarza Szmaragdów w Hidden Palace Zone.

Knuckles' Chaotix Edytuj

WielkiPierścieńKC-Bonus

Wielki pierścień w Knuckles' Chaotix

W Knuckles' Chaotix pojawiają się dwa typy pierścieni, które choć wyglądają tak samo, przenoszą gracza w inne miejsca. Pierścienie pojawiające się w trakcie aktu, najczęściej w ukrytych miejscach, przenoszą gracza do bonusowego poziomu, zaś pierścienie na końcu aktu przenoszą gracza do specjalnego poziomu. Pierścienie wewnątrz aktu pojawiają się niezależnie od innych czynników, zaś pierścienie na końcu aktu pojawiają się jedynie gdy gracz ma co najmniej 50 pierścieni.

Sonic 3D Blast: Flickies' Island Edytuj

WielkiPierścieńS3D-gameplay

Wielki pierścień w Sonic 3D Blast na Green Grove Zone

W Sonic 3D Blast: Flickies' Island, wielkie pierścienie (tu zwane Pierścieniami wymiaru) odgrywają większą rolę. Pierścienie używane są przez Flicky do podróży między wymiarami. Fakt ten wykorzystuje Doktor Robotnik i tworzy maszynę, która tworzy pierścienie wywabiając Flicky z ich wymiaru, ułatwiając mu ich łapanie i robotyzację.

W rozgrywce, wielkie pierścienie pełnią 3 funkcje. Aby ich użyć, gracz musi wskoczyć Sonicem na pierścień, aby złapać się czerwonego fragmentu. Wtedy Sonic wykona obrót i zebrane Flicky zostaną przetransportowane do swojego wymiaru. Gdy wszystkie 5 ptaków opuści sekcję, pierścień zniknie umożliwiając dalszą eksplorację poziomu oraz zachowa się jak punkt kontrolny zachowując dotychczasowy progres w poziomie. Po ostatniej sekcji danego aktu, wielki pierścień odblokuje wyjście z poziomu, działając więc podobnie jak pierścień celu.

Sonic Blast Edytuj

W Sonic Blast, wielkie pierścienie są dużo mniejsze niż w poprzednich grach i chociaż dalej są większe niż normalne, są one znacznie mniejsze niż Sonic. Są one poukrywane w poziomach, po jednym na każdy akt. Pierścienie transportują do dwóch różnych specjalnych poziomów. Pierścień z pierwszego aktu przenosi do poziomu, w którym głównym celem jest dodatkowe życie, zaś z aktu drugiego - Szmaragd Chaosu.

Sonic Jam Edytuj

W Sonic Jam, poza ukazaniami z gier z kompilacji, pojawia się jeden wielki pierścień w Sonic World. Ukazuje się on po wykonaniu wszystkich misji. Położony jest nad rzeką, tuż przy wodospadzie. Aby się tam dostać, gracz musi wskoczyć na totem a następnie na ruchomą platformę. Po wskoczeniu, gracz może zobaczyć napisy końcowe gry.

Sonic Pocket Adventure Edytuj

W Sonic the Hedgehog Pocket Adventure, wielkie pierścienie pełnią podobną rolę jak na początku, tj. transport do specjalnego poziomu. Pojawiają się na końcu pierwszego aktu każdego poziomu po zdobyciu 50 pierścieni.

Sonic Advance 3 Edytuj

W Sonic Advance 3, pojawiają się 2 typy wielkich pierścieni. Pojawiają się na każdej mapie poziomu w grze. Pierwszy, Pierścień Factory, pojawia się na początku mapy i przenosi gracza do Sonic Factory. Drugi typ, Pierścień Aktu, pojawia się w różnych miejscach na mapie i pozwala graczowi rozegrać konkretny akt danego poziomu.

Sonic the Hedgehog 4 Edytuj

Wielkie pierścienie pojawiają się również obu epizodach gry Sonic the Hedgehog 4. Podobnie jak w pierwszych grach, pierścienie te pojawiają się na końcu pierwszego i drugiego aktu po zdobyciu minimum 50 pierścieni. Transportują one gracza do odpowiedniego dla epizodu poziomu specjalnego.

Sonic Lost World Edytuj

Wielkie pierścienie pojawiają się w wersji na Nintendo 3DS gry Sonic Lost World. Pełnią podobną funkcję jak w poprzednich grach. Po zakończeniu poziomu z co najmniej 50 pierścieniami, pojawi się wielki pierścień, a gracz dostanie wybór czy chce udać się do specjalnego poziomu za pomocą pierścienia.

W innych mediach Edytuj

Osobne artykuły: Wielki pierścień (Sonic the Comic), Wielki pierścień (Archie) oraz Wielki pierścień (Pre-Super Genesis Wave)
WielkiPierścieńSTC

Wielki pierścień w Sonic the Comic

Poza grami, wielkie pierścienie pojawiają się także w Sonic the Comic, publikacjach Archie Comics oraz we francuskiej mini-serii komiksów Sonic Adventures. Pełnią głównie funkcję transportu do innych miejsc, rzadziej podróży w czasie i między wymiarami.

Ciekawostki Edytuj

  • W Mushroom Hill z gry Sonic Generations, w której klasyczny akt jest kopią pierwszego aktu z oryginalnego poziomu, miejsca, gdzie znajdowały się wielkie pierścienie zawierają 8 pierścieni ułożonych w okrąg przypominający kształtem i rozmiarem wielki pierścień.
  • Na artworkach Sonica z Sonic Jump oraz Sonic Dash, jeż przedstawiony jest podczas przechodzenia przez wielki pierścień. W żadnej z gier wielki pierścień się jednak nie pojawia.