Fandom

Sonic Wiki

Wii

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Wii (wym. jak ang. we; IPA: [wiː]) – konsola gier wideo zaprojektowana i produkowana przez japońską firmę Nintendo. Początkowo znana pod nazwą Revolution jest następczynią Nintendo GameCube. W 2012 roku zastąpiła ją inna konsola, Wii U.

Konsola posiada bezprzewodowy kontroler – pilot Wii, który może być używany jako urządzenie wskazujące i może wykrywać ruch wtrzech wymiarach. Ważnym elementem konsoli jest również usługa WiiConnect24, która pozwala na otrzymywanie wiadomości i uaktualnień za pośrednictwem Internetu.

Nintendo pierwszy raz wspomniało o konsoli w 2004 na konferencji prasowej przed E3, a pokazało ją po raz pierwszy publicznie na tych samych targach w 2005. W sierpniu 2005 podczas Tokyo Game Show Satoru Iwata pokazał prototyp kontrolera konsoli. Na E3 w 2006 konsola wygrała jedną z przyznawanych nagród. Od dnia 8 grudnia 2006 konsola była dostępna na rynkach gier w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych.

Lista gier z Soniciem na tę konsolę Edytuj

Virtual Console Edytuj

Virtual Console (często skracane jako VC) to sekcja Wii Shop Channel, który oferuje tytuły gier wydanych przez ostatnie konsole. Kilka gier z serii Sonic the Hedgehog zostało wydanych na tę usługę. Wii była pierwszą konsolą oferującą tę usługę; Nintendo 3DS i Wii U później przyjęły tę usługę.

Lista gier z Soniciem w Virtual Console Edytuj

Sega Master System Edytuj

Sega Mega Drive Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki