Wing Fortress Zone – dziesiąty, przedostatni poziom w grze Sonic the Hedgehog 2. Następuje bezpośrednio po Sky Chase Zone, a poprzedza Death Egg Zone. Składa się wyłącznie z 1 aktu.

Opis Edytuj

Wing Fortress Zone rozgrywa się na pokładzie wielkiego statku powietrznego Doktora Eggmana, znanego graczowi już ze środkowego segmentu Sky Chase Zone.

Poziom rozpoczyna się od wprowadzenia i dodania ciągłości do poprzedniego poziomu. Gracz wciąż stoi na skrzydle Tornada, lecz tym razem nie może kontrolować jego ruchów. Po chwili, w jego kierunku wystrzelonych jest kilka laserów, z których jeden trafia samolot. Tornado zaczyna tracić wysokość, lecz jest blisko pokładu Wing Fortress. Gracz musi skoczyć ze skrzydła na pokład, w przeciwnym razie spadnie i zginie.

Wing Fortress składa się z kilku sekcji. W większości z nich, gracz porusza się po szarych rusztowaniach. Sekcje te posiadają różne haki, miejscami również ćwierćkoliste łuki. Dolne sekcje to w dużej mierze przepaście, przed którymi gracza chronią platformy, poręczne do zwisania, a w jednej z końcowych sekcji także podmuch wiatru. Przeważająca część poziomu to zewnętrzna powłoka statku, najczęściej są to proste, nastawione na szybkość sekcje. Miejscami ukryte są pod nią monitory.

Środkowa sekcja poziomu jest najniebezpieczniejsza. Rozgrywa się ona w okolicy skrzydła. Po wejściu na nie, gracza porywa silny wiatr i aby dostać się bezpiecznie na drugą stronę, gracz musi łapać się szarych płytek z symbolem "X" i poruszać się po nich tak, by dostać się do kolejnych. Następnie trzeba utrzymać się po platformach, które poruszają się w dół i na końcu dostać się na drugą stronę skacząc po wysuwających się platformach z działkami.

Pod koniec poziomu, gracz napotka na szary klocek, którego zniszczenie odkryje wnętrze statku oraz kokpit. Tam gracz znajdzie Doktora Eggmana, który podejmie się próby walki swoim robotem Barrier Eggmanem. Po pokonaniu, Eggman ucieknie do Egg Jeta, a gracz z pomocą drugiej postaci podejmie się pościgu.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Barrier Eggman

Bossem poziomu jest Barrier Eggman - złożona maszyna sterowana przez Eggmana na pokładzie Wing Fortress. Składa się z 3 elementów: żółtych ścian, kolczastych platform i wielkiego lasera, który wstrzeliwuje co jakiś czas. Do pokonania maszyny, wymagane jest 8 uderzeń w laser.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Clucker Kokekko (コケッコー?)
Clucker sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
StH2 Wing Fortress Zone ~Mega Drive Version~
StH2 Wing Fortress Zone ~Masa's Demo Version~

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo, poziom miał nosić nazwę Sky Fortress Zone.
  • Na początku aktu, tuż przed niebezpieczną sekcją z platformami i uchwytami, znajduje się skrót i duże ułatwienie dla gracza. Aby tam się dostać, należy zniszczyć pierwszego Cluckera i stanąć na jego podstawce, po czym wskoczyć na górną platformę, a stamtąd pod turbinę, która uniesie go w górę. Gracz ominie w ten sposób przepaść i przejdzie poziom znacznie szybciej.
  • EG-imperiumlogo

    Logo Imperium Eggmana namalowane na Wing Fortress

    W różnych miejscach powłoki statku, namalowane jest na biało pierwsze logo Imperium Eggmana - litery E i G. Pojawia się także imię Eggmana, nawet w wydaniach poza Japonią (wszędzie indziej używano nazwiska Robotnik).
  • Po spojrzeniu na mapę poziomu, okazuje się, że Wing Fortress składa się z dwóch niepołączonych ze sobą części.
  • W reedycji z 2013, w trybie Time Attack, pominięte jest przejście do Death Egg. Zastąpiono je kapsułą.
    • W tej samej reedycji naprawiono problem, który związany był z przejściem do Death Egg w normalnym trybie. Graczowi mógł bowiem skończyć się czas (limit 10 minut) w trakcie przejścia. Naprawiono to pozbywając się Time Overa z cutscenki, a licznik czasu po prostu się zatrzymuje po dotarciu do 9:59.

Zobacz też Edytuj