FANDOM

Wymiar Sol, znany również jako Świat Blaze (ブレイズの世界 Bureizu no sekai?) – alternatywny wymiar z którego pochodzą m.in. Blaze the Cat i Marine the Raccoon. Wywodzą się stąd Szmaragdy Sol i Jeweled Scepter.

Świat Blaze połączony jest ze światem Sonica. Mimo początkowych barier dzielących oba wymiary, Blaze może obecnie swobodnie podróżować do świata Sonica.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Większość świata Blaze pozostaje niezbadana, ale posiada podobną strukturę do świata Sonica. Poznana część Wymiaru Sol jest w większości pokryta oceanami, gdzie porozrzucane są poszczególne wyspy. Niewiele wiadomo na temat wschodniej części tego oceanu. Większe wyspy zamieszkują rozwinięte technologicznie cywilizacje, ale te mniejsze pozostają praktycznie bezludne i nienaruszone. Obecnie świat ten jest wyjątkowo bezpieczny i pokojowy, chociaż w przeszłości był nękany przez Doktora Eggmana Nega i jego piratów.

Najważniejszym surowcem znajdującym się na planecie Blaze są Materiały, które stanowią podstawowy budulec pojazdów, urządzeń i innych budowli.

Lokacje Edytuj

Główną i jedyną poznaną lokacją w Wymiarze Sol jest planeta Blaze. Znajdują się na niej:

  • Southern Island – wyspa zamieszkana przez Marine the Raccoon i koale z Coconut Crew.
  • Deep Core – jądro planety, w którym znajduje się źródło Energii Gwiazd. Położone tuż pod powierzchnią Southern Island.
  • Plant Kingdom – porośnięta przez bujną roślinność wyspa na zachód od Southern Island.
  • Machine Labyrinth – uprzemysłowiona wyspa na południowy zachód od Plant Kingdom
  • Coral Cave – koralowa jaskinia, wyłaniająca się co jakiś czas z wody. Położona daleko na zachód od Machine Labyrinth.
  • Haunted Ship – cmentarzysko nawiedzonych okrętów daleko na wschód od Southern Island.
  • Blizzard Peaks – skuty lodem kontynent na północ od Haunted Ship. Zamieszkany przez Wikingów.
  • Sky Babylon – unoszące się w powietrzu ruiny starożytnej cywilizacji, położone daleko na wschód od Haunted Ship.
  • Pirates' Island – starożytne ruiny, w których przez pewien czas rezydowali piraci. Położone w najdalszej części tego oceanu, na północny wschód od Southern Island.
  • Big Swell – wojenny okręt Kapitana Whiskera, niedaleko kryjówki piratów.
  • Wyspa Kyloka
  • Wyspa Daikuna
  • Królestwo Blaze – królestwo którym rządzi Blaze i jej królewska rodzina. Przechowywany jest tutaj Jeweled Scepter.
  • Siedem Mórz
  • 16 Ukrytych Wysp rozrzuconych po całym świecie.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

W starożytnych czasach istniała cywilizacja, która zamieszkiwała kontynent unoszący się nad powierzchnią planety Blaze. Pewnego dnia ów kontynent spadł do oceanu i stał się znany jako Pirate's Island. Starożytni rozpoczęli nowe życie na ziemi, ale wciąż marzyli o tym aby wrócić do swojej ojczyzny. Dlatego stworzyli znaczniki-klucze, które wskazywały drogę do ich domu, w nadziei że ich potomkowie odzyskają to, co oni sami stracili. Z biegiem czasu historia tej cywilizacji zaczęła przechodzić w legendę.

Światem zaczęła rządzić królewska rodzina Blaze, która strzegła Jeweled Sceptera, starożytnego artefaktu silnie związanego ze strukturą geologiczną planety. Obecna księżniczka Blaze otrzymała również powinność stania na straży Szmaragdów Sol. W pewnym momencie świat odwiedził również Doktor Eggman Nega, który szybko stał się arcywrogiem Blaze. Naukowiec i jego piracka załoga, dowodzona przez Kapitana Whiskera, zaczęły siać spustoszenie po świecie.

Sonic Rush Edytuj

Pochodzący ze świata Sonica Doktor Eggman nawiązuje kontakt z Wymiarem Sol. Razem z Eggmanem Nega zawiązuje porozumienie. Naukowcy zamierzają zagarnąć moc Szmaragdów Sol. Eggman kradnie szmaragdy i zabiera do swojego świata. Blaze zostaje przeniesiona do świata Sonica w celu odzyskania Szmaragdów Sol. Z kolei Eggman Nega staje na drodze niebieskiego jeża Sonica, jako jego nowy nemezis.

Z powodu oddziaływania na siebie energii Szmaragdów Sol i Szmaragdów Chaosu dwa światy zaczynają się łączyć. Eggmani zdobywają moc szmaragdów i zamierzają je wykorzystać do zbudowania międzywymiarowego Imperium Eggmana. Ostatecznie więzy przyjaźni łączące Blaze z Soniciem przywracają Szmaragdom Sol moc. Bohaterowie dokonują transformacji w swoje super formy i pokonują naukowców, ostatecznie zamykając szczelinę między wymiarami. Blaze wraca zatem do swojego świata, z zapowiedzią kolejnej wizyty u Sonica.

Sonic Rush Adventure Edytuj

W Wymiarze Sol rozgrywa się akcja Sonic Rush Adventure. Doktor Eggman Nega i jego odpowiednik ze świata Sonica planują zdobyć Energię Gwiazd. W tym celu wysyłają Kapitana Whiskera i jego piracką załogę na poszukiwania Jeweled Sceptera. W międzyczasie Sonic i Tails zostają przeniesieni do Wymiaru Sol (prawdopodobnie na skutek oddziaływania na siebie energii Szmaragdów Chaosu i Szmaragdów Sol). Poznają tam Marine the Raccoon, a później ponownie spotykają się z Blaze. Bohaterowie ruszają w pościg za piratami po całej znanej części Wymiaru Sol, w celu odzyskania Jeweled Sceptera.

W trakcie podróży odkrywają że legendy o starożytnej cywilizacji okazały się prawdziwe. Drużyna dociera do kryjówki piratów na Pirates' Island, gdzie znajdują się ruiny niegdyś latającego kontynentu. Blaze nie podoba się to, że piraci urządzili je na swój użytek. Ostatecznie Whisker i jego piraci zostają pokonani i idą na dno ze swoim okrętem. Marine odzyskuje Jeweled Scepter i razem z przyjaciółmi zwraca go do królestwa Blaze.

Berło zostaje jednak niedługo potem skradzione przez Eggmana i Eggmana Nega. Naukowcy tłumaczą swój plan i zamierzają poskromić Energię Gwiazd w jądrze planety. Dochodzi tam do walki pomiędzy ich robotem, Egg Wizardem, a Super Soniciem i Burning Blaze. Eggman Nega zamierza pozbyć się bohaterów, a wraz z nimi całego świata, aktywując pogromcę planet. Ponownie na pomoc przychodzi Marine, która odwraca uwagę robota i pozwala Super Sonicowi i Burning Blaze na zniszczenie maszyny. Ostatecznie Eggmani zostają pokonani, a dwa światy ponownie ocalone. Tails buduje SS Tornado EX, pojazd zasilany energią Szmaragdów Chaosu i Szmaragdów Sol. Z jego pomocą Sonic i Tails wracają do swojego wymiaru.

Ciekawostki Edytuj