Fandom

Sonic Wiki

Yellow Drill

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Cudzy1.png Change forms with a Yellow Wisp while on diggable ground for the quick-burrowing Drill form! Cudzy2.png
Miles "Tails" Prower
Yellow Drill (イエロー・ドリル Ierō doriru?, pol. Żółte Wiertło) (znana także jako Drill form) to transformacja jeża Sonica pojawiająca się po raz pierwszy w grze Sonic Colors. Jest to Moc Koloru zasilana przez Żółtego Wispa i jego energię Hyper-go-on. W tej formie Sonic zamienia się w żółte wiertło.

Wygląd Edytuj

Sonic jako Yellow Drill zamienia się w większą, żółtą wersję swojej głowy. Wydłuża się ona, a na twarzy pojawia się futro, które formuje się w wiertło. Uszy i rysy twarzy jeża znikają, a jedyne co pozostaje to oczy. Zmieniają one kolor na jasnożółty i zostają pozbawione tęczówek.

Umiejętność Edytuj

Sonic jako Yellow Drill zamienia się w wiertło, przez co zyskuje jego prawdziwe zdolności, takie jak wiercenie w ziemi i pływanie w wodzie niczym torpeda. Dzięki tej mocy jeż potrafi również niszczyć badniki oraz niektóre przeszkody, których nie może zniszczyć w swojej prawdziwej postaci. Yellow Drill nie umie jednak przebijać się przez twardsze podłoże, co czasami może uczynić go bezużytecznym.

Yellow Drill potrafi również poruszać się pod wodą. Może jednak robić to w taki sam sposób jak pod ziemią. Jest to przydatna umiejętność, gdyż pozwala na szybsze poruszanie się. Dodatkowo, Sonic w tej formie nie potrzebuje pęcherzyków powietrza do oddychania.

Główną wadą Yellow Drilla jest krótki czas trwania transformacji. Może to doprowadzać do nieprzyjemnych sytuacji, gdy transformacja kończy się, a Sonic wciąż jest pod ziemią. Jedyną opcją na wydłużenie czasu trwania mocy jest zebranie większej ilości Żółtych Wispów.

Gameplay Edytuj

SonicColos-YellowDrill.jpg

Yellow Drill w Sonic Colors (Wii)

Moc Yellow Drill może być użyta jedynie wtedy, gdy Sonic jest w posiadaniu Żółtego Wispa. Zamiana w Yellow Drill spowoduje, że Belka Wispów zacznie się automatycznie zmniejszać, aż się całkowicie wyczerpie. Sonic powróci wtedy do swojej prawdziwej postaci.

Gracz może użyć tej mocy jedynie w sekcjach dwuwymiarowych.

Sonic jako Yellow Drill może dostać się do sekretnych miejsc pod ziemią lub pod wodą, a także do ukrytych pod ziemią tub. Często również Yellow Drill jest niezbędny do przejścia poziomu.

Sonic jako Yellow Drill wciąż może otrzymywać lub tracić pierścienie, jednak nie może zginąć. Oznacza to, że Sonic w tej formie jest praktycznie niezniszczalny, a jedyne co może go powstrzymać to grubsze ściany blokujące drogę. Gdy Sonic na taką natrafi, odbije się od niej.

Wyjście spod ziemi lub spod wody automatycznie kończy transformację. Jeżeli transformacja zakończy się pod ziemią, Sonic ginie.

Sonic Colors Edytuj

Wii Edytuj

Moc Yellow Drill debiutuje w wersji Wii gry Sonic Colors wraz z Żółtym Wispem. Po raz pierwszy pojawia się na akcie 1 w Sweet Mountain. Może jednak być używana tylko w sekcjach 2D. Za każdą sekundę używania mocy gracz otrzymuje 400 punktów bonusowych. Wychodząc spod ziemi ziemi moc się automatycznie kończy, niezależnie od ilości energii w Belce Wispów.

Gracz podczas korzystania z mocy Yellow Drill nie jest w stanie stracić życia, nawet wtedy, gdy nie posiada ani jednego pierścienia. Nie znaczy to jednak, że nie może ich tracić i otrzymywać obrażeń.

Sterowanie Edytuj

Gracz posiada następujące funkcję sterowania, podczas korzystania z mocy Yellow Drill:

Standard Wii Remote Klasyczny Kontroler GameCube Controller
Aktywowanie Yellow Drill Potrząśnij Wii Remote Potrząśnij Wii Remote Przycisk R Z Button Game Cube.png
Poruszanie Control Stick Control Pad.png L Stick Control Stick
Przyspieszenie B Button Wii.png 1 Button Wii.png Przycisk b B Button Gamecube.png

Kombinacje Edytuj

W Game Landzie, moc Yellow Drill może zostać połączona z mocą drugiego gracza i stworzyć zupełnie nową moc. Dostępne kombinacje to:

  • Yellow Drill + Yellow Drill - Sonic zamienia się w dwa Yellow Drille, które obracają się wokół siebie. Forma ta jest silniejsza od zwykłego Yellow Drilla. Ponadto, w tej formie Sonic może przyciągać pierścienie.
  • Yellow Drill + Cyan Laser - moc używana jedynie pod wodą. Jest to normalny Yellow Drill, jednak przed końcem transformacji zamienia się w Cyan Laser.
  • Yellow Drill + Green Hover - moc ta jest bardzo przydatna. Pozwala na użycie Yellow Drilla w powietrzu w sposób podobny jak pod wodą.
  • Yellow Drill + Orange Rocket - moc ta pozwala Yellow Drillowi wystrzelić jak rakiecie. Kończy się po wyskoczeniu z ziemi.

Nintendo DS Edytuj

W wersji Nintendo DS gry Sonic Colors, Yellow Drill jest trzecią z kolei Mocą Koloru, nie licząc Białych Wispów i jest odblokowywana na Planet Wisp.

Moc posiada te same mechaniki rozgrywki co w wersji na Wii. Tak samo jak w odpowiedniczce, gracz nie może umrzeć korzystając z niej, jednak może otrzymywać obrażenia oraz tracić pierścienie. Ponadto, każde wyjście spod ziemi lub spod wody automatycznie kończy działanie mocy.

Sterowanie Edytuj

W grze moc Yellow Drill jest aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku X Button Wii DS.png. W celu przyspieszenia można użyć przycisków A Button Wii DS.png/B Button Wii DS.png/X Button Wii DS.png/Y Button Wii DS.png.

Sonic Lost World Edytuj

Wii U Edytuj

YD SLW Screenshot.png

Yellow Drill w Sonic Lost World (Wii U)

Moc Yellow Drill występuje jedynie w wersji Wii U gry Sonic Lost World i jest odblokowywana na zonie 1 w Desert Ruins. W grze moc zachowuje te same właściwości gameplayu i mechaniki co w Sonic Colors.

Jedyną znaczną różnicą w porównaniu do Colors jest to, że gracz może wyskakiwać z ziemi i z powrotem do niej zanurkować, bez obawy o powrót Sonica do jego pierwotnej postaci. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy jeż nie dotknie twardego podłoża.

Sterowanie Edytuj

Moc jest uaktywniana poprzez stuknięcie ikonki Żółtego Wispa w prawym górnym rogu ekranu kontrolera. Kiedy gracz kieruje mocą pod ziemią, może użyć gałki analogowej lub jeździć palcem po ekranie, aby się poruszać. Tak samo można poruszać się pod wodą, jednak dodatkową opcją jest zmiana głębokości zanurzenia, poprzez naciśnięcie przycisku ZR Button Wii U.png.

Sonic Runners Edytuj

Ikona Yellow Drill w Sonic Runners

Moc Yellow Drill wraz z Żółtym Wispem pojawiła się w grze Sonic Runners.

Jest jednym z sześciu typów power-upów. Podczas rozgrywki umożliwia wyskakiwanie z ziemi w czasie wiercenia.

Jest to również pierwsza gra, w której Yellow Drill może zostać użyty przez kogoś innego niż Sonic.

Muzyka Edytuj

Yellow Drill ma dwie wersje swojej piosenki, która mu towarzyszy. Jedna jest używana pod ziemią, a druga - pod wodą.

Nazwa Muzyka
Color Power - Yellow Drill
Color Power - Yellow Drill Underwater ver.

Ciekawostki Edytuj

  • W Sonic Colors oraz w Sonic Lost World, Yellow Drill może zostać użyty przeciwko bossom.
  • W czasie używania Yellow Drill, Sonic bardzo często napotyka badniki Moles i Burroboty.
  • Jako Yellow Drill, Sonic porusza się dokładnie jak NiGHTS podczas przyspieszania.
  • Początkowo w grze Sonic Lost World, Yellow Drill mógł być kontrolowany jedynie za pomocą touchpada. Patch ten jednak został usunięty przez co moc może być teraz kontrolowana również za pomocą drążka analogowego oraz przycisków.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki