Fandom

Sonic Wiki

Zazz

2651stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cudzy1.png I've been itching for a fight all day! Cudzy2.png
Zazz, Sonic Lost World

Zazz (ザズ Zazu?)Zeti, jeden z członków grupy Deadly Six, oraz antagonista w grze Sonic Lost World. Zazz był zmuszony współpracować z Doktorem Eggmanem, który zmuszał go do posłuszeństwa, za pomocą Kakofonicznej Muszli. Kiedy Sonic pozbył się przedmiotu, Zazz i pozostali Zeti wyzwolili się spod kontroli Doktora Eggmana. Następnie zamierzali zemścić się na naukowcu i niebieskim jeżu, wysysając energię ze świata, ale zostali ostatecznie pokonani.

Zazz jest szalony i dziki. Ma ponad 127 lat i jest bardzo silnym, zwinnym, oraz niezwykle agresywnym Zeti. Uwielbia walkę, nawet jeśli nie wie przeciwko czemu walczy.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Na kilka lat przed wydarzeniami w Sonic Lost World, Master Zik stworzył razem z Zazzem i innymi Zeti grupę zwaną Deadly Six.

Sonic Lost World Edytuj

Zazz presentation.png

Zazz rusza z misją pokonania Sonica

Zazz oraz pozostali członkowie grupy spotkali Doktora Eggmana, który ich zniewolił używając Kakofonicznej Muszli. Zazz musiał więc niechętnie pomagać Eggmanowi w jego planach przejęcia władzy nad światem, m.in. poprzez przynoszenie mu zwierząt potrzebnych do zasilania badników.

Gdy Eggman wrócił do bazy, pokazał Zazzowi oraz reszcie Deadly Six jak robić badniki i powiedział że chce zniszczyć Sonica, Wtedy Zazz poczuł chęć do demolki. Za zgodą Zavoka, poszedł szukać Sonica. Stanął z nim do walki na Windy Hill, ale został pokonany.

Sonic vs Zazz cutscene.png

Zazz znieważany przez Sonica

Nieco później, Zazz wraz z Eggmanem i resztą Deadly Six zostali odnalezieni przez Sonica. Eggman przedstawił Zazzowi i reszcie Zabójczej Szóstki niebieskiego jeża. Po tym jak Eggman kazał walczyć z Sonicem, Zazz pognał za jeżem, zaś Eggman i reszta udali się do bazy. Zazz ponownie walczył z Sonicem, lecz i tym razem został pokonany. Po drugiej walce, Zazz wraz z resztą Zabójczej Śzóstki wznowił przynoszenie zwierzątek Eggmanowi. Eggman jednak uznał zwierzątka za bardzo niskiej jakości. Gdy Zavok się przeciwstawił, Zazz i reszta grupy została ukarana poprzez grę na Kakofonicznej Muszli.

Jakiś czas później, Zazz, wraz z resztą Zabójczej Szóstki, ponownie został ukarany dźwiękiem Muszli. Tym razem za niepowodzenia w walce z Sonicem. Na miejscu wydarzeń nieoczekiwanie pojawił się Sonic. który wytrącił muszlę z rąk Eggmana. Zazz i reszta grupy mogli teraz wyzwolić się od Eggmana i, używając swoich zdolności, przejęli kontrolę nad badnikami. Następnie przystąpili do ataku. Na polecenie Zavoka, Zazz, wraz z Zomomem, zaatakował Eggmana i jego Eggmobile, wyrzucając go z niego. Eggman, Sonic, Tails, Orbot i Cubot zostali zmuszeni do ucieczki.

Po uwolnieniu się od Eggmana, Zazz, wraz z resztą Deadly Six, przejął jego bazę. W międzyczasie, cały czas kolejni członkowie walczyli z Sonicem. Gdy Mistrz Zik udawał się na walkę z Sonicem, znokautował Zazzem, aby pokazać swoją siłę. Następnie Zazz wraz z Zavokiem obmyśla plan zniszczenia Ziemi za pomocą Ekstraktora i uczynienia tym samym siebie dużo potężniejszymi. Tym samym, w ramach zemsty za zniewolenie, Eggman zginąłby. Następnie przedstawia plan Sonicowi i spółce, zapowiadając ich rychłą śmierć.

Później, Zazz wraz z resztą grupy zastawili kapsułę-pułapkę na Sonica, chcąc go złapać i zrobotyzować. Gdy kapsuła wraca do bazy, Zazz jako pierwszy zauważa, że złapany został nie Sonic, a Tails. Chwilę potem przybiegł Zor, który ogłosił, że nie złapali Sonica. Zazz i reszta grupy odpowiedziała z niezadowoleniem, że już o tym wiedzą.

Zazz i Zomom way stronger.png

Zazz i Zomom atakują Sonica i Eggmana

Jakiś czas później, Zazz wraz z Zomomem zaatakowali Sonica, Orbota, Cubota i Eggmana gdy przechodzili przez most na Lava Mountain. Dzięki energii z Ekstraktora, ich siła się zwiększyła dzięki czemu bez trudu byli w stanie rzucać głazy na most. Wszyscy oprócz Sonica spadli do lawy. Po tym, Zazz połączył siły z Zomomem i Mistrzem Zikiem, aby zemścić się na Sonicu i pokonać go w walce. Pomimo większej siły, Zazz został pokonany na dobre. Jego dalsze losy nie są jasne.[2]

W innych grach Edytuj

Sonic Dash Edytuj

Zazz pojawia się jako boss w grze Sonic Dash. Walka z nim odbywa się losowo. Jest on na swoim Moon Mechu. Walka polega na unikaniu gwiazdek wypluwanych przez Moon Mech do końca sekcji. Następnie Sonic wybije się z platform i za pomocą Homing Attacku gracz musi uderzyć Zazza.

Wcześniej, boss był jedynie tymczasowo, tj. na czas trwania "Sonic Lost World Event". Od wersji V. 1.9, Zazz jest dostępny dla każdego, a od wersji V. 1.9.1., walka z Zazzem jest oznaczona ikoną Zazza nad trampolinami.

Boss Edytuj

ZazzBossWiiU.png

Zazz podczas walki

Osobny artykuł: Zazz (boss)

Zazz jest pierwszym bossem w grze. Gracz walczy z nim w drugiej i czwartej zonie (Wii U) lub zonie z bossem (3DS) świata Windy Hill. Podczas walki używa Moon Mecha.

W wersji na Wii U, walki są w 2D, a w wersji na 3DS-a - na trójwymiarowej wyspie powietrznej.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Zazz jest okrutny, agresywny i skory do walki, nawet jeśli nie wie z czym ma walczyć. Jest największym psychopatą wśród swojej rasy. Uwielbia bitkę bardziej niż spożywanie trzech posiłków dziennie. Nienawidzi bezczynności i bycia z dala od walki. Zazz jest nieprzewidywalny i wybuchowy, nienawidzi bycia znieważanym. Wykonuje narwane odruchy, gesty, a także często krzyczy i ryczy w trakcie mówienia. Cechuje go także wielka determinacja, z którą ściga wrogów. Nie odpuszcza swoim przeciwnikom i zrobi wszystko aby się ich pozbyć. Nie cierpi przegrywać, zwłaszcza z mniejszymi od siebie, a także takimi, których uważa za słabszych.

Z powodu swojej niezrównoważonej psychiki, wybuchowy temperament Zazza może być wykorzystany przeciwko niemu. Jest to jednocześnie jego mocna i słaba cecha. Dzięki niej Zeti praktycznie nigdy nie okazuje strachu w trakcie walki, a także jest pewien siebie. Jednocześnie traci panowanie nad sobą i zaślepia go własny gniew, kiedy ktoś go znieważa.

Jak inni członkowie Deadly Six, Zazz jest bezwzględny i sadystyczny. Z powodu swojej psychiki jest, nawet jak na standardy swoich współtowarzyszy, wielce okrutny, a jego apetyt na przemoc jest wiecznie niezaspokojony. Czerpie satysfakcję z zabijania tych, którzy go znieważają. Posiada także makabryczne poczucie humoru, ponieważ bawi go pozbawianie innych życia np. poprzez wysysanie energii z ich świata. Jest bardzo mściwy i okrutny, a także nie waha się przed popełnianiem masowych zabójstw.

Wygląd Edytuj

Zazz jest wysokim i chudym Zeti. Górna część jego ciała jest różowa, zaś dolna - czarna. Jego stopy mają trzy ostre pazury koloru fioletowego. Dwa wyrastają z przodu, a trzeci z tyłu. Zazz ma długi ogon w kształcie litery Z. Na plecach ma małe, czarne kolce. Zazz ma cienkie ręce zakończone stosunkowo wielkimi, pięciopalczastymi dłoniami z fioletowymi paznokciami.

Zazz ma podłużną głowę. Jego usta prawie nigdy nie są zamknięte. Ma długie, ostre zęby i długi, jasnoniebieski język, który niemal zawsze wystaje z jego ust. Zazz ma zielone oczy z żółtymi twardówkami. Na czubku głowy ma dwa rogi oraz fioletowe włosy.

Zazz nosi dwie kolczaste bransolety na rękach oraz kolczastą obrożę na szyi.

Moce i umiejętności Edytuj

Zazz posiada dużą siłę fizyczną. Potrafi podnosić, rzucać i nieść Moon Mech używając jednej ręki. Potrafi również szybko biegać - jest w stanie dotrzymać kroku Sonicowi, nawet gdy niesie Moon Mecha. Zazz potrafi skakać bardzo wysoko i bardzo daleko, co pozwala mu na szybkie przemieszczanie się. Posiada również zdolności akrobatyczne - potrafi łatwo utrzymać równowagę nawet, gdy porusza się bardzo szybko na Moon Mechu. Ponadto, Zazz potrafi wygenerować różowe kule energii. W wersji na Nintendo 3DS, potrafi również latać.

Tak jak każdy Zeti, Zazz potrafi manipulować polem magnetycznym, co pozwala mu kontrolować elektronikę za pomocą myśli. W ten sposób może wydawać polecenia maszynom, np. badnikom. Aby to zrobić, Zazz dotyka swojego czoła patrząc na obiekt docelowy. Gdy uda mu się przejąć kontrolę nad maszyną, może wydawać jej polecenia za pomocą ruchu rąk.

W innych mediach Edytuj

SLW-komiks.png

Zazz w komiksie

Archie Comics Edytuj

Zazz pojawił się na krótko w komiksie Sonic Halloween Comic Fest 2013 opublikowanym przez Archie Comics. Jest to prequel do wydarzeń w Sonic Lost World. W komiksie, Zazz, razem z innymi Zeti, został zniewolony przez Eggmana za pomocą Kakofonicznej Muszli, a następnie poszedł szukać zwierzątek dla Eggmana.

Cytaty Edytuj

"Yeah, well... I feel like destroying something!"
— Reakcja Zazza na informację Zavoka o chęci zniszczenia Sonica przez Eggmana.
"It's beatdown time!"
— Zazz na początku walki w Windy Hill, Zona 2.
"Stinkin' hedgehog!"
— Rozzłoszczony Zazz w trakcie walki w Windy Hill, Zona 2.
"You're lucky this time!"
— Zazz po swojej porażce w Windy Hill.
"I'm gonna mess you up!"
— Zazz po tym, jak Sonic robił sobie z niego żarty.
"You're going home in a box!"
"But where are you gonna live when your world's dead, guys? Oh right! You'll be dead too! (śmiech) Too bad for you! (chichocze)"
— Zazz podczas przedstawiania planu zagłady Sonicowi, Tailsowi i Eggmanowi.
"Time for some REVENGE! Right, Master?"
— Zazz w cutscence przed Lava Mountain, Zona 1.
"I'm gonna beat you like a drum!"
— Zazz na początku walki w Lava Mountain, Zona 1.
"The boss is gonna beat me!"
— Zazz po porażce w walce w Lava Mountain, Zona 1.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Zazz może pochodzić od jazz, gatunku muzycznego, mimo że jego osobowość j est kompletnym przeciwieństwem tej muzyki.
  • Zazz posługuje się stereotypowym nowoorleańskim akcentem.
  • W japońskiej wersji Sonic Lost World, Zazz jest jedynym Zeti, który posłużył się mieszanką japońskiego i angielskiego - tzw. Engrishem.

Przypisy Edytuj

  1. LOST WORLD UPDATE "The Sonic Lost World promotion is now over but Zazz likes Sonic Dash so much he is going to hang around!"
  2. Nie wiadomo dokładnie co stało się z Zazzem po porażce w ostatniej walce. W wersji na Wii U, znika w obłoku dymu, zaś w wersji na 3DS-a - odlatuje jak podczas poprzednich walk. Pod koniec gry Eggman mówi że znajdzie kolejną Kakofoniczną Muszlę i Zeti ponownie będą mu służyć, co sugeruje że członkowie Deadly Six przeżyli.

Więcej w Fandom

Losowa wiki