FANDOM

Cudzy1 Green Wisps are subtle, yet pretty goofy. You never know when you might come across one, but keep an eye out for them when you’re flying. They give Sonic the power to hover. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Zielony Wisp (グリーンウィスプ Gurīn'uisupu?, ang. Green Wisp) – jeden z gatunków Wispów debiutujący w grze Sonic Colors, zarówno w wersji na Wii jak i na Nintendo DS. Pozwala Sonicowi na zamianę w Green Hover.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Sonic Colors to gra, w której Zielone Wispy zadebiutowały wraz z innymi Wispami. Pojawiły się w obydwu wersjach tej gry. Kiedy Dr. Eggman przeniósł ich planetę w celu utworzenia swojego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, Zielonym Wispom groziła wtedy niewola, ponieważ złoczyńca chciał użyć ich energii Hyper-go-on aby zbudować Mind Control Ray - maszynę kontrolującą umysły wszystkich ludzi na świecie. Na szczęście Zielone Wispy i inne gatunki Wispów zostały uwolnione przez Sonica. Po zniszczeniu Międzygwiezdnego Parku Rozrywki i zatrzymaniu czarnej dziury, przeniosły swoją planetę do pierwotnego miejsca we Wszechświecie.

Zielone Wispy pojawiły się na następujących lokacjach w wersji Wii: Sweet Mountain, Starlight Carnival, Planet Wisp, Aquarium Park. Pojawiły się również w wersji na Nintendo DS, ale tylko podczas przerywników filmowych. 

Sonic Generations Edytuj

Zielony Wisp pojawił się w grze Sonic Generations w wersji PC, jedynie podczas napisów końcowych.

Sonic Lost World Edytuj

Zielony Wisp wystąpił w grze Sonic Lost World w wersji Wii U, jedynie na etapie Lava Mountain.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Zielone Wispy są uważane za troszkę głupkowatą rasę Wispów. Jako takie, mogą pojawiać się niespodziewanie w każdym miejscu i o każdej porze, dlatego też zaleca się cały czas mieć na nie oko. Poza tym są przeważnie miłe i uczynne.

Wygląd Edytuj

Zielony Wisp jest Wispem o zielonym kolorze skóry. Jego ciało przypomina statek kosmiczny. Na głowie ma coś przypominającego płetwę, podobnie jak Cyjanowy Wisp. Posiada jedno niebieskie oko. Jego odnóża różnią się od odnóży pozostałych Wispów tym, że są troszkę grubsze, oraz zaokrąglone na końcach, podobnie jak u Pomarańczowego Wispa.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Green Hover

Jako, że Zielone Wispy są z gatunku Wispów, mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Zielone Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, zatrzymywać czarne dziury, oraz teleportować obiekty.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Zielony Wisp wejdzie do niego, jeż przybierze postać podobną do statku kosmicznego, zwaną Green Hover. Dzięki niej Sonic zyskuje umiejętność lotu, oraz używania Ring Dasha - zdolności podobnej do mocy Light Speed Dash, pozwalającej na zdobywanie większej ilości pierścieni.

Ponadto, Zielone Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Green Wisp Archie Comics

Zielony Wisp w Archie Comics

Zielony Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziwiętnastym.

W komiksie Zielony Wisp i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Zielony Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

</div></div>

Sprite'y Edytuj

Ciekawostki Edytuj