Fandom

Sonic Wiki

Zomom

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cudzy1.png Oh boy! Sandwich! Cudzy2.png
Zomom

Zomom (ゾモン Zomon?)Zeti, jeden z członków grupy Deadly Six, oraz antagonista w grze Sonic Lost World. Zomom był zmuszony współpracować z Doktorem Eggmanem, który zmuszał go do posłuszeństwa, za pomocą Kakofonicznej Muszli. Kiedy Sonic pozbył się przedmiotu, Zomom i pozostali Zeti wyzwolili się spod kontroli Doktora Eggmana. Następnie zamierzali zemścić się na naukowcu i niebieskim jeżu, wysysając energię ze świata, ale zostali ostatecznie pokonani.

Zomom jest wyjątkowo grubym i silnym Zeti. Jest powolny, ale pod jego masą kryje się miażdżąca siła. Lubi jedzenie, jedzenie i więcej jedzenia. Jego ulubiony posiłkami są wielkie kanapki, pieczone kurczaki i kolczaste, niebieskie jeże.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Na kilka lat przed wydarzeniami w Sonic Lost World, Zomom wraz z innymi Zeti dołączył do Deadly Six.

Sonic Lost World Edytuj

Zomom oraz pozostali członkowie grupy spotkali Doktora Eggmana, który ich zniewolił używając Kakofonicznej Muszli. Zomom musiał więc niechętnie pomagać Eggmanowi w jego planach przejęcia władzy nad światem, m.in. poprzez przynoszenie mu zwierząt potrzebnych do zasilania badników.

Następnie, Zomom i reszta grupy zostali poinstruowani przez Eggmana jak mają robić badniki. Eggman ujawnił również Zomomowi i reszcie grupy jaki ma cel - zniszczyć Sonica. Zomom jest również świadkiem, jak podekscytowany Zazz idzie szukać Sonica.

SLW-Zomom.png

Zomom w Desert Ruins

Pierwsze spotkanie Zomoma z Sonica miało miejsce na Windy Hill, gdy razem z Eggmanem i resztą Deadly Six zostali odnalezieni przez jeża. Chwilę potem, Zomom i reszta Zabójczej Szóstki wraz z Eggmanem, zostawiła Zazza na walkę z Sonicem. Zomom tymczasem powrócił do znajdowania zwierzątek dla Eggmana. Zwierzęta jednak nie spełniały wymagań Eggmana i gdy Zavok się przeciwstawił, Zomom i reszta grupy została ukarana poprzez grę na Kakofonicznej Muszli.

Nieco później, Zomom został wysłany na walkę z Sonicem przez Eggmana, który zmotywował Zetiego kanapką. Zomom wyruszył na Desert Ruins, aby walczyć z Sonicem, jednak został pokonany. Następnie, Zomom, który konsumował ogromną kanapkę, został odnaleziony przez Sonica. Gdy Sonic skrytykował jego nawyki żywieniowe, Zomom rozzłościł się i zaczął uderzać Sonica kanapką. Po chwili jednak uciekł, bo zapomniał musztardy. Sonic jednak znalazł go ponownie i pokonał po raz drugi.

Niedługo potem, wciąż na Desert Ruins, Zomom, wraz z resztą Zabójczej Szóstki, ponownie został ukarany dźwiękiem Muszli. Tym razem za niepowodzenia w walce z Sonicem. Na miejscu wydarzeń pojawił się Sonic. który, niewiele myśląc, wytrącił muszlę z rąk Eggmana. Zomom i reszta grupy wyzwolili się od Eggmana i, używając swoich zdolności, przejęli kontrolę nad badnikami. Następnie przystąpili do ataku. Zomom, wraz z Zazzem, zaatakował Eggmana i jego Eggmobile, wyrzucając go z niego. Eggman, Sonic, Tails, Orbot i Cubot uciekli.

Robotyzacja Tailsa.png

Zomom i Zavok przeprowadzają robotyzację Tailsa

Następnie, Zomom i reszta grupy przejęli bazę Eggmana i stamtąd dowodzili działaniami na Lost Hex. Stamtąd również wyruszali kolejni członkowie grupy do walki z Sonicem. Gdy Mistrz Zik udawał się na walkę z Sonicem, posłużył się Zomomem, aby pokazać swoją siłę. Gdy Zik wrócił, Zomom poznał plan Zavoka, aby zniszczyć Ziemię za pomocą Ekstraktora w ramach zemsty na Eggmanie. Zomom, który chciał zabić Eggmana (a potem go zjeść), zgodził się wziąć w nim udział.
Zazz i Zomom way stronger.png

Zomom i Zazz atakują Sonica

Jakiś czas później, Zomom wraz z resztą grupy zastawił pułapkę na Sonica w postaci kapsuły. Gdy kapsuła wróciła, Zomom zobaczył, że złapali nie Sonica, a Tailsa (choć zajęło mu to chwilę czasu). Następnie, Zomom pomagał Zavokowi w przygotowaniu maszyny do robotyzacji Tailsa. Nie doczekał jednak do końca procesu i poszedł sobie nieumyślnie zostawiając kanapkę, którą Tails wykorzystał by przeprogramować maszynę.

Chwilę później, wraz z Zazzem zaatakował Sonica, Eggmana, Orbota i Cubota na moście w Lava Mountain. Używając swojej zwiększonej za pomocą energii z Ektraktora siły, zniszczył most przez rzucanie w niego kamieniami. Następnie, wraz z Zazzem i Mistrzem Zikiem, stanął do walki z Sonicem po raz trzeci. Został jednak pokonany na dobre. Dalsze losy Zomoma są niejasne.[1]

Boss Edytuj

SLW-Zomom-Z4-WiiU.png

Zomom podczas walki w Zonie 4

Osobny artykuł: Zomom (boss)

Zomom jest drugim bossem w grze. Gracz walczy z nim w drugiej i czwartej zonie (Wii U) lub zonie z bossem (3DS) świata Desert Ruins. Podczas walki używa wielkiej, totemowej głowy.

Walki różnią się między sobą w zależności od zony i konsoli.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Dwiema głównymi wadami Zomoma są jego apetyt oraz dość niski poziom inteligencji. Nie jest zbyt bystry, toteż czasami przez przypadek może narobić sobie kłopotów. Potrzebuje również czasu, aby zrozumieć niektóre rzeczy, np. co Sonic mu powiedział lub aby się zorientować, że nie złapali Sonica, a Tailsa. Pomimo tego, Zomom stara się nie wychodzić na głupiego i unika kłopotliwych sytuacji.

Zomom jest bardzo żarłoczny. Wystarczy, że zobaczy lub usłyszy coś o jedzeniu, a natychmiast robi się głodny. Lubi jeść do takiego stopnia, że można go zmotywować lud zdekoncentrować za pomocą jedzenia. Praktycznie zawsze jest widziany z kanapką, rzadziej z innymi potrawami.

Zomom jest wrażliwy na punkcie swojego wyglądu. Chociaż nic nie robi w kierunku zmiany swojego wyglądu, to gdy ktoś nazwie go grubym lub zażartuje z jego wyglądu, rani go to emocjonalnie i wywołuje zdenerwowanie.

Podobnie jak inni członkowie Deadly Six, Zomom jest zły i okrutny. Cieszy się z czyjegoś cierpienia i nie ma żadnych zahamowań, aby mówić o wywoływaniu ogromnych zniszczeń na swoją korzyść. Zomom jest również mściwy. Gdy został uwolniony od władzy Eggmana, rzucił się na niego, wyrzucając go z Eggmobilu i niszcząc pojazd. Później również chciał go zjeść.

Wygląd Edytuj

Zomom jest pulchnym Zetim. Górna część jego ciała jest koloru pomarańczowego. Ma grube ręce zakończone pięciopalczastymi dłoniami. Dolna część jego ciała jest cała czarna. Nogi Zomoma są króciutkie i ledwo zauważalne. Są one zakończone płaskimi stopami z trzema pazurami: dwoma z przodu i jednym z tyłu. Ma również krótki ogon.

Głowa Zomoma wydaje się być zrośnięta z tułowiem. W przeciwieństwie do innych Zeti, Zomom jest łysy. Ma pięć małych, czerwono-czarnych rogów na głowie. Jego oczy mają jasnożółte twardówki i czerwone tęczówki. Oczy otoczone są czarnymi obwódkami. Zomom ma grube, żółte wargi. Nie ma niektórych zębów. Ponadto nie są one ostre jak u innych Zeti, ale kanciaste.

Zomom nosi kolczaste bransolety na rękach.

Moce i umiejętności Edytuj

Zomom posiada dużą siłę fizyczną. Pomimo swoich rozmiarów, Zomom potrafi poruszać się bardzo szybko - potrafi kręcić się wokół własnej osi na tyle szybko, że jest w stanie wytworzyć tornado.

Zomom potrafi użyć swojej wagi do walki. Może on uderzać w podłoże z dużą siłą i jest ona na tyle duża, by wywołać wstrząsy.

Poza tymi zdolnościami fizycznymi, Zomom potrafi bardzo dobrze kopać w ziemi i poruszać się przy tym bardzo szybko, nawet szybciej niż Yellow Drill. Potrafi również wytworzyć i wystrzelić żółte kule energii. W wersji na Nintendo 3DS Zomom potrafi również latać.

Zomom, tak jak wszystkie Zeti, potrafi manipulować polem magnetycznym i kontrolować elektronikę za pomocą myśli. Może tak przejąć kontrolę nad maszynami lub robotami, np. badnikami. Aby to zrobić, Zomom dotyka swojego czoła patrząc na obiekt docelowy. Gdy uda mu się przejąć kontrolę nad maszyną, może wydawać jej polecenia za pomocą ruchu rąk.

Poza przydatnymi umiejętnościami, Zomom posiada nieograniczony apetyt, który może zostać pobudzony, gdy ktoś wspomni o jedzeniu. Potrafi również zjeść duże ilości jedzenia, które przewyższają jego rozmiar.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

SLW-Komiks-Zomom.png

Zomom w komiksie

Zomom pojawił się na krótko w komiksie Sonic Halloween Comic Fest 2013 opublikowanym przez Archie Comics, który jest prequelem do wydarzeń w Sonic Lost World. W komiksie, Zomom, razem z innymi Zeti, został zniewolony przez Eggmana za pomocą Kakofonicznej Muszli, a następnie poszedł szukać zwierzątek dla Eggmana.

Cytaty Edytuj

"Who are you calling fat?"
— Zomom po tym, gdy Eggman nazwał go grubym.
"Wow! You're barely a snack!"
— Zomom przed pierwszą walką z Sonicem.
"You're the worst meal ever!"
— Zomom w trakcie walki z Sonicem.
"Does this mean no dessert?"
— Zomom po swojej porażce w pierwszej walce.
"Think I'll have you for dessert."
— Zomom podczas drugiego spotkania z Sonicem.
"You're small and fast but I'm big and slow! Hey, wait. You better not make fun of my size. It's hurtful!"
— Zomom w Desert Ruins, Zona 4.
"hmm... you look like a giant blueberry. All nice and juicy. I hope those spines don't stick in my throat when I swallow him whole!"
— Zomom, gdy Sonic się do niego zbliża w Desert Ruins, Zona 4.
"My dinner is served!"
— Zomom przed drugą walką.
"I gotta go, it's dinner time."
— Zomom po porażce w drugiej walce.
"Now that I'm free, I want to squeeze Eggman until he pops."
— Zomom podczas rozmowy z Zazzem i Zavokiem.
"Uh, how come he's not blue?"
— Zomom po tym, gdy okazało się, że złapali Tailsa, a nie Sonica.
"Aw man! Now you made me hungry!"
— Zomom dołączający do Zazza i Mistrza Zika przed Lava Mountain, Zona 1.
"Blue! My favorite flavor."
— Zomom przed walką z Sonicem w Lava Mountain, Zona 1.
"Mom was right, I'm a failure!"
— Zomom po porażce w walce w Lava Mountain, Zona 1.

Ciekawostki Edytuj

  • Zomom ma najwięcej rogów spośród członków Deadly Six.
  • Zomom jest najcięższym Zeti w Deadly Six.
  • Zomom jako jedyny w Zabójczej Szóstce nie ma włosów.
  • Imię Zomoma może być nawiązaniem do onomatopei Om nom nom, oznaczającej jedzenie.
  • Zomom jako jedyny wspomina, że miał rodzinę ("Mom was right, I'm a failure!"). Może to sugerować, że istnieją lub istnieli inni Zeti.
  • W Lava Mountain, Zeena nawiązuje do Zomoma, mówiąc "That's it! I'm going to turn you into a blue snowcone and feed you to that glutton Zomom, because I'm on a diet and can't eat snowcones!". Jest to jedyna sytuacja w grze, gdzie Zomom jest nazwany po imieniu.

Przypisy Edytuj

  1. Nie wiadomo dokładnie co stało się z Zomomem o porażce w ostatniej walce. W wersji na Wii U, znika w obłoku dymu, zaś w wersji na 3DS-a - odlatuje jak podczas poprzednich walk. Pod koniec gry Eggman mówi że znajdzie kolejną Kakofoniczną Muszlę i Zeti ponownie będą mu służyć, co sugeruje że członkowie Deadly Six przeżyli.

Więcej w Fandom

Losowa wiki